Woltair zdigitalizoval celý proces nákupu čistých energií

čtvrtek, 2. května 2024, 13:50 Aktuality, Marketing MediaGuru

Woltair nově umožňuje provést celý nákup čistých energií online. Novinku podpoří komunikací v digitálním prostředí. 

Zdroj: Woltair

Zdroj: Woltair

Energeticko-digitální startup Woltair, který se snaží urychlovat zavádění obnovitelných zdrojů do domácností, nyní zdigitalizoval celý nákupní proces čistých energií pro rezidenční segment. Díky tomu zkrátil administrativní kroky k získání tepelného čerpadla a fotovoltaiky. Novinku bude komunikovat pouze v online prostředí. 

Zájem o digitální nákup čistých energií zaznamenal Woltair v době, kdy se v únoru blížily na českém trhu změny v dotačním systému pro zelené zdroje energie. „V danou dobu se situace na trhu dala porovnat s obdobím covidu, kdy firmy v retailu, které měly digitální nástroje, dokázaly mnohem lépe a rychleji obsloužit zákazníky. I v našem případě, ač jde o úplně jiný segment, vidíme, že je tento digitální model funkční, když jde o peak v obdržení obchodních leadů,“ popisuje  Jan Škrabánek, marketingový ředitel Woltair.

Woltair je nyní schopen obsloužit zákazníka plně digitálně od poptávky tepelného čerpadla po podepsání smlouvy. Stejně tak dokáže online zajistit i prodej fotovoltaiky. Využívá k tomu webový srovnávač s online kalkulátorem a platformu Superfix pro řízení práce vlastních techniků – Woltair partnerů. Na straně zákazníka pak pracuje s taylor-made aplikací pro trackování flow zakázky.

„Naše Digital Customer Journey, jak ve Woltair říkáme zdigitalizování obchodních procesů, stojí na nově spuštěné a v Evropě unikátní chytré on-line kalkulačce. Když se podíváte na home page našeho nového webu ve všech zemích, kde Woltair působí (Česko, Itálie, Německo, Polsko), tak si do ní můžete jednoduše zadat parametry vaší nemovitosti a dle toho vám okamžitě vyjede nabídka na to nejvhodnější tepelné čerpadlo. Vybrané řešení se automaticky vygeneruje z 300 tepelných čerpadel, které má Woltair v nabídce,“ přibližuje Michal Černý, Head of Marketplace ve Woltair. 

Na českém trhu je podle průzkumu Woltair připraveno na pořízení si tepelného čerpadla a fotovoltaiky online 35 % obyvatel, v Itálii 30 % a v Německu 60 %. „Chceme na všech trzích šířit digitální osvětu a benefity s využíváním digitalizace spojených,“ dodává Michal Černý. V komunikaci se Woltair zaměřuje na vlastní média – sociální sítě, blog, newslettery a malinové kampaně. V kampani klade důraz jednak na svou chytrou kalkulačku, jednak na svou platformu Superfix a certifikované techniky.

Pro zákazníky fotovoltaiky spustil loni Woltair také mobilní aplikaci. Na měsíční bázi ji používá téměř polovina zákazníků, třetina se k ní vrací každý den. Uživatelé otevřou aplikaci v průměru 31krát měsíčně a celkem v ní stráví 42 minut. V těchto týdnech přidala společnost do aplikace také nadstavbu pro tepelná čerpadla vlastní značky WLTR

-stk-