Novinky v display reklamě spoléhají na uživatele
Zatímco Facebook posiluje reklamu, která místo copywriterů využívá aktivit jeho uživatelů, Yahoo přichází s plně interaktivními bannery.
Představitelé Facebooku tento týden ohlásili, že začnou zvýhodňovat bannery, které v reálném čase imitují uživatelskou aktivitu.
Na úvodní stránce sociální sítě se tak začne objevovat především reklama obsahující příspěvky fanoušků z facebookových stránek zadavatelů či údaje o přáteli používaných aplikacích a hrách.
Reklamní bannery, jež na uživatelskou aktivitu reagují téměř okamžitě, ale využijí i tzv. check-iny, tedy statusy zmiňující konkrétní místa a lokality.
Důvod, proč se Facebook chystá na podporu reklamního formátu, který byl poprvé představen již počátkem tohoto roku, je prostý. Reklama napodobující statusy uživatelů má oproti klasickým bannerům mnohem vyšší míru prokliku, a to až o 46 %.
Na aktivitu uživatelů, ač v trochu jiném smyslu, reaguje i nový reklamní formát Living Ad vyvinutý společností Yahoo. Jde o interaktivní bannery plné fotografií a videosekvencí.
Prvním zadavatelem, který speciální formát určený pro tablety a další přístroje s dotykovým ovládáním vyzkoušel, se minulý víkend stala japonská Toyota.
Plně interaktivní banner přiláká podle Yahoo oproti tomu statickému o 36 % uživatelů více. Své tvrzení firma, jež se v rámci nové strategie zaměřuje na vývoj produktů pro chytré telefony a tablety, dokládá studií výzkumné agentury Ipsos.