Studie: Investice do internetového marketingu
Průzkum zjišťující plány marketérů v oblasti internetového marketingu ukazuje, že investice do SEO, SMM a PPC v příštím roce porostou.
Výzkum např. zjišťoval vliv či dopad SEO, PPC a social media marketingu (SMM) na získání kontaktů na potenciální zákazníky. Více než 75% podíl z posuzovaného vlivu patří podle výzkumu aktivitám z oblasti SEO a placené inzerce typu PPC.
Součástí výzkumu byla také otázka týkající se skladby marketingového rozpočtu firem. Marketéři typu B2B investují třetinu ze svých rozpočtů na internetové kampaně do SEO, zatímco internetový marketing společností typu B2C je primárně zaměřen na PPC kampaně.
Otázka rozpočtu na rok 2012 přinesla pohled na uvažované změny ve srovnání se stávajícími rozpočty do internetového marketingu. Výsledek průzkumu říká, že 60 % respondentů plánuje zvýšení investic do SMM (social media marketing), 53 % chystá zvýšení investic do SEO a 40 % uvažuje nad zvýšením rozpočtu, který je vyhrazen na PPC inzerci.
Výzkum zjišťoval také nejdůležitější marketingové cíle. V odpovědích respondentů dominovalo generování prodejů (sektor B2C) a získávání kontaktů na potenciální zákazníky (sektor B2B). Tyto cíle byly ve výzkumu označeny jako nejdůležitější pro marketingové kampaně.
Výsledky výzkumu jsou shrnuty ve studii „2011 State od Digital Marketing Report“, který byl realizován online v srpnu a září roku 2011. Průzkum provedla marketingová agentura Webmarketing123. Průzkumu se účastnilo více než 500 amerických marketingových specialistů, přičemž asi dvě třetiny z nich se označili za marketéry na poli B2B.
Autor textu: Jan Vavřička projektový manažer, Uniweb