BigBoard koupil News Outdoor
Velká fúze na trhu venkovní reklamy. Třetí nejsilnější hráč pohltí druhého nejsilnějšího provozovatele venkovních nosičů.
![](https://mediagurucdneu.azureedge.net/wp-content/uploads/2012/01/News-Outdoor1.png?v=1)
Společnost BigBoard Praha, obratově třetí nejsilnější provozovatel venkovních ploch na českém trhu, koupila podle informací MediaGuru.cz tuzemskou dvojku, společnost News Outdoor. O jejím prodeji se na trhu vedla dlouhá jednání, podle našich informací měla tato jednání vyústit v definitivní dohodu v uplynulých dnech.
„Můžu potvrdit, že jsme se s News Outdoor domluvili,“ reagoval pro MediaGuru.cz předseda představenstva BigBoard Praha Richard Fuxa.
News Outdoor patřila nadnárodní společnosti News Corp. mediálního magnáta Ruperta Murdocha. Na český trh vstoupila v roce 2002, když tehdy koupila společnost Quo. Už vloni v létě se přitom News Corp. rozhodla prodat své divize venkovních nosičů v jiných zemích východní Evropy – konkrétně v Rusku a v Rumunsku. Česky trh si ale v té době ještě ponechala.
News Outdoor má nejsilnější postavení v nosičích umísťovaných v okolí dálnic a rychlostních silnic. Právě jejich budoucnost je v tuzemsku v současnosti hojně diskutovaná. BigBoard Praha je dceřinou společností BigBoard Group, která operuje i v dalších zemích regionu střední a východní Evropy. Jako první začala v Česku nabízet bigboardové nosiče (3,6x9,6 m).
Společnost News Outdoor dosáhla za rok končící k 30. červnu 2010 obratu 412 mil. Kč a zisku po zdanění 22,3 mil. Kč. BigBoard Praha zaznamenala za rok 2010 obrat ve výši 355 mil. Kč a zisk 42,3 mil. Kč. Nejsilnější společností na trhu venkovní reklamy je skupina JCDecaux.
-mav-