Reklamní split mezi kanály mění i Nova

úterý, 21. února 2012, 14:29 TV MediaGuru

Také skupina Nova se rozhodla od dubna upravit rozložení svých stanic v reklamních kampaních, posílí v nich kanál Nova Cinema.

Podobně jako stanice skupiny Prima chce také Nova od jara změnit poměr zastoupení svých kanálů v reklamních kampaních. Rovněž v tomto případě dojde k navýšení menšího tematického kanálu. Podíl kanálu Nova Cinema na komerčních GRP se tak od 1. dubna zvýší na 15 %, zatímco hlavní kanál bude zastoupen z 85 %. V současnosti je zastoupení 89 % (Nova) a 11 % (Nova Cinema).

Nova tak reaguje na růst podílu na sledovanosti kanálu Nova Cinema. Ten v letošním roce v širší divácké skupině 15+ představuje 5,5-6 % a se stanicí TV Barrandov se přetahuje o pozici čtvrté nejsilnější stanice. V mladší skupině 15-54 se podíl Nova Cinema pohybuje kolem hranice 7 % a její postavení je v této skupině čtvrté nejsilnější po hlavním kanálu TV Nova, Prima family a ČT1.

Společný prodej reklamy na svých kanálech oznámila Nova v loňském říjnu při prezentaci obchodní politiky na rok 2012. Společný prodej se ale vztahuje jen na měřené stanice skupiny Nova (Nova, Nova Cinema), nikoli na placené kanály Nova Sport a MTV.

-mav-