Clio Awards: Agenturou roku je BBDO New York

neděle, 13. května 2012, 10:02 Reklama MediaGuru

Mezinárodní ceny Clio Awards ocenily nejlepší práce v reklamě, designu a komunikaci z celého světa za uplynulý rok 2011.

Agenturou roku se stala americká agentura BBDO New York, která si ze soutěže odnesla 1 zlaté, 7 stříbrných a 6 bronzových ocenění.

Zlato získala za svou televizní reklamu Kouzelný les (Enchanted Forest) v kategorii Animace, kterou vytvořila pro přepravní společnost FedEx. Stejný spot byl rovněž oceněn bronzovou cenou za originální hudbu.

Dále si agentura BBDO New York vysloužila stříbrné ocenění v kategorii Televize/Kino za svou televizní reklamu Pocta (Homage) pro Gilette, v níž vzdává hold lidskému potu a jeho nezaměnitelné roli v našich dějinách.

Další stříbrné ocenění ve stejné kategorii dostala za svou kampaň pro televizní kanál HBO a její nové streamingové vysílání HBO Go.

Stříbrem byla oceněna i interaktivní kampaň You’ve Got a Case pro společnost AT&T, pro kterou agentura vytvořila komplexní internetovou kampaň s využitím bannerů, aplikací a sociálních médií.

Titulem síťové agentury roku byla ověnčena agentura Ogilvy&Mather. Její argentinská pobočka získala stříbro v kategorii Obsah a kontakt za svou kampaň Šíření TedExu (Spread TedX), do které zapojila na padesát taxikářů z Buenos Aires. Taxikáře pozvali na jeden běh TedX, kteří pak o tom nadšeně vyprávěli svým zákazníkům.

Dalším stříbrem byla oceněna kampaň domovské pobočky Ogilvy & Mather New York za své plakáty ke kampani Think Exhibit pro společnost IBM.

Stříbro získala i chilská pobočka Ogilvy & Mather v kategorii Televize/Kino za svůj spot Kostým (Costume) pro UNICEF.

Ve stejné kategorii bodovala i irská pobočka se spotem Nemůžu čekat, až vyrostu (I Can’t Wait Until I Grow Up) pro neziskovou organizaci ISPCC (Irish Society for the Prevention of Cruelty to Children).

Zadavatelem roku se stal Volkswagen, jehož televizní spot The Bark Side získal zlato v kategorii Hudební adaptace.

Produkční společností roku byla vyhlášena společnost Smuggler, která stojí za mnohými zlaty. Například za spotem pro boty Converse, pod nímž je podepsána kreativní agentura Anomaly, byl oceněn zlatem v kategorii Kinematografie.

Další zlato ve stejné kategorii bylo uděleno spotu Airborne propagující značku Jordan Brand od agentury Wieden + Kennedy, New York.

Zlato získala v kategorii Režie i reklama Velký den (Big day) pro cereálie Weetabix od  londýnské agentury Bartle Bogle Hegarty.

Stříbrné ocenění v kategorii Animace získal i spot české výroby Curriculum Vitae pro Škodu Auto od agentury Leagas Delaney Praha. Přihlášku na Clio Awards podávala německá produkce Weareflink.

Další ocenění naleznete zde.

-kch-