Návrat 100+1 se podařil, tradiční značka zachráněna
Vydavatelství Extra Publishing se podařilo znovu nastartovat tradiční časopis 100+1. Jeho prodeje rostou.
Brněnskému vydavatelství Extra Publishing, které na podzim loňského roku převzalo tradiční magazín 100+1, se podařila výjimečná věc: nejen že magazín zachránilo, ale ještě se mu podařilo zvýšit jeho prodaný náklad. A to v době, kdy se většina tiskových titulů potýká se stagnací nebo poklesem prodaného nákladu.
Ochranné známky 100+1 a 100+1 zahraniční zajímavost odkoupila společnost Extra Publishing od správce konkurzní podstaty vloni na podzim. Původní vydavatel se totiž dostal do konkurzu a 100+1 přestala na určitý čas vycházet. Získat ochrannou známku přitom nebylo vůbec snadné. Podle neoficiálních informací se o ochrannou známku ucházely další tři subjekty, spjaté s konkurenčním vydavatelstvím RF Hobby, které je úspěšným vydavatelem právě v segmentu populárně naučných titulů.
Extra Publishing se pro obnovení 100+1 rozhodlo využít svůj čtrnáctideník Svět. Mohlo tak oslovit jak předplatitele tohoto čtrnáctideníku, tak předplatitele původního čtrnáctideníku 100+1. Klíčové bylo, kolik předplatitelů se z obou předplatitelských kmenů podaří udržet.
Před tím, než se 100+1 z trhu kvůli ekonomické situaci stáhla, prodávala podle posledních auditovaných údajů v průměru 23 tisíc výtisků, z čehož bylo cca 9 tisíc předplatitelů. V červnu letošního roku se obnovená 100+1 dostala na necelý dvojnásobek, když dosáhla průměrného prodaného nákladu 41 215 výtisků, z čehož bylo téměř 24 tis. předplatitelů. Pro 100+1 to byl rekordní výsledek.
Od konce loňského roku prodaný náklad 100+1 stále stoupá. Rozšiřuje se i počet předplatitelů, a to i přesto, že od května 100+1 zvýšila prodejní cenu o 6 Kč na 35,90 Kč.
Vývoj prodaného nákladu 100+1 (XI/2011-VI/2012), v ks
Zdroj: ABC ČR
Obchodní ředitel Extra Publishing Pavel Pospíšil odhaduje, že z původních předplatitelů 100+1 odebírá její novou podobu až 7 tisíc předplatitelů, z původního čtrnáctideníku Svět až 5 tis. předplatitelů. Vydavatelství přitom očekává, že růst prodaného nákladu by mohl pokračovat i dál. „Stále přibývají nová prodejní místa, která měla i původní 100+1, od září jsme navíc v prodeji ve 200 supermarketech Billa,“ dodává. Podařený relaunch pak přičítá zejména tomu, že časopis dostává svému názvu. „Kromě toho se ukázalo, že 100+1 je dobrá a silná mediální značka. Úspěšné bylo retro vydání, navíc jsme měli docela viditelnou marketingovou kampaň, která také zafungovala,“ popisuje Pavel Pospíšil.
Růst prodaného nákladu se odráží i v růstu čtenosti, která oproti loňskému druhému pololetí, kdy představovala 67 tis. čtenářů, vzrostla na 174 tis. čtenářů v prvním letošním pololetí.
Vývoj čtenosti 100+1, 2.pol. 2011-1. pol. 2012, čtenost na vydání v tis.
Zdroj: Media projekt, SKMO, Unie vydavatelů, GfK Czech, Median
-mav-