TV Pětka chce do roka získat 1% podíl na trhu

neděle, 30. září 2012, 12:00 TV MediaGuru

Do jednoho roku od startu by chtěla nová celoplošná stanice Pětka získat 1% podíl na trhu. Elektronicky bude měřená od prosince.

Nová celoplošná stanice Pětka, která odstartuje své vysílání v pondělí 15. října 2012, se chce orientovat zejména na zábavní pořady z vlastní produkce. „Celá koncepce Pětky je postavená na zábavě a původní tvorbě. Cílová skupina je rozhodně main stream, který je na našem trhu definován věkem 15-54. Jsme orientovaní na diváka, který zkrátka hledá zábavu a chce sledovat něco jiného než seriál,“ přiblížil MediaGuru.cz obchodní ředitel Pavel Jamný.

Z programového schématu nové televize vyplývá, že se snaží postavit spíše alternativní skladbu pořadů k nabídce velkých plnoformátových stanic. Přestože vlajkový pořad, reality show Iveta, sledující pokus Ivety Bartošové o návrat, by mohl vyvolat otázky, zda nebude chtít o diváka soupeřit hlavně s TV Barrandov, Pětka tento záměr nepotvrzuje. „TV Barrandov má trochu jinou cílovou skupinu diváků, než má Pětka, ale k nějakému souběhu určité části diváků jistě dojde. To se stane ale u všech celoplošných televizí,“ říká Jamný.

Provozovatelem nové stanice je společnost Metropol TV, pod jejíž křídla rovněž spadá stejnojmenná televize, vysílající v hlavním městě a ve Středočeském kraji. Propojení obou televizí má být v redakční rovině jen částečné. Pětka chce z televize Metropol převzít například pořady Supermáma (moderuje Lejla Abasová), Na vrcholu (moderátoři Eva Jurinová a Martin Severa), V luftě s Jakubem Kohákem nebo City Koktejl.

Obchodně však budou TV Pětka a TV Metropol propojeny úplně. Spotovou reklamu do obou televizí bude prodávat mediální zastupitelství Atmedia a přímý prodej jak do TV Metropol, tak do TV Pětka bude řešit obchodní oddělení společnosti. Od zahájení vysílání 15. října bude reklama na TV Pětka prodávána na základě pásmového ceníku. V elektronickém měření sledovanosti se objeví od prosince 2012. „Do konce listopadu budeme neměřená stanice. Od 1.12. 2012 jsme zařazeni do měření a od tohoto data začínáme prodávat reklamu na GRP,“ upřesnil Jamný.

TV Pětka se chce během následujících let zařadit mezi pět nejsledovanějších televizí v Česku. Jejím cílem je pohybovat se po 12 měsících vysílání na 1% podílu s déle trvajícím nárůstem.

Pořadem, který odstartuje vysílání TV Pětka, bude v pondělí 15. října od 20.00 reality show Iveta. Má mapovat návrat Ivety Bartošové na scénu pop music a zachycovat její přípravu vedoucí zpět na výsluní českého showbyznysu. Vysílat se bude od startu televize v říjnu až do prosince, kdy by přípravy měly vyústit v předvánoční koncert Ivety Bartošové v Lucerně.

Kromě toho nabídne Pětka například Buřtcajk Zdeňka Izera zaměřený na parodie nebo pořad Koule, ve kterém mají známí lidé glosovat události dne. Vysílat bude také pořady Bulvárek moderovaný Kateřinou Kristelovou a Janem Antonínem Duchoslavem nebo Svět celebrit, kterým provede herečka Alice Bendová.

Výběr pořadů z programového schématu TV Pětka

Iveta

reality show ze života zpěvačky Ivety Bartošové, která plánuje svůj návrat do vyprodané Lucerny

Buřtcajk

Zdeněk Izer a jeho parodie na všechno

Nevař z vody

talk show Davida Suchařípy s plným talířem zábavy. Známé osobnosti v neznámém světě kuchařského umění

Šoumeni

soutěž, ve které soutěžící nevědí, že soutěží...

Koule

známí lidé glosují udáosti dne, moderují Ivo Šmoldas, Pavlína Wolfová, Luděk Staněk

Bulvárek

drby ze světa celebrit, moderují Jan Antonín Duchoslav a Kateřina Kristelová

Nic není nemožné

Petr Vondráček a jeho hosté zjistí, co všechno nevědí

Volejte prezidenta

favorité i outsideři v boji o prezidentské křeslo, moderuje Petr Skočdopole

Sen a den

Mahulena Bočanová a Zuzana Straková v salonech krásy, ulicích, barech  a obchodech Prahy

Svět celebrit

emoce i chladný kalkul ve světě showbyznysu, moderuje Alice Bendová

-mav-