Ringier je prvním virtuálním operátorem, zaměří se na méně bonitní

úterý, 30. října 2012, 07:32 Internet & Mobil, Tisk MediaGuru

Ringier Axel Springer v úterý oficiálně oznámil vstup na trh virtuálního mobilního operátora. Zahájí 7. listopadu 2012.

Ve spolupráci se společností Telefónica Czech Republic vstupuje mediální společnost Ringier Axel Springer CZ do mobilního podnikání, a to v roli tzv. virtuálního operátora. Ten sice nabízí služby bezdrátové komunikace, ale nevlastní rádiové frekvence ani síťovou infrastrukturu. Do společného podniku tak Ringier vkládá svůj produkt v podobě předplacené karty Blesk Mobil, cenové podmínky, marketing a prodejní síť.

Cílem Ringieru a důvodem, proč se do podnikání v oblasti mobilních komunikací pouští, má být podle generální ředitelky Ringier Axel Springer CZ Libuše Šmuclerové záměr vybudovat si další možnou opěrnou nohu příjmů do budoucna. Ringier chce ale také oslovit své čtenáře Blesku. „Jako vydavatel deníku Blesk cítíme potřebu nejen splňovat zábavu, ale také servis a bránit naše čtenáře. To je přesně ten důvod, proč  je pro nás Blesk Mobil důležitý. Život v Česku se pro našeho čtenáře zdražuje a lidé chudnou,“ uvedla generální ředitelka Libuše Šmuclerová.

„Mám radost, že startujeme službu, kterou naplňujeme krédo stát na straně slabých lidí, kteří prožívají frustraci, což ukázaly i poslední volby,“ dodal šéfredaktor deníku Blesk Pavel Šafr.

„Hledáme další příležitosti, je to krok novým směrem, je to jedna z možností,“ přiblížila Libuše Šmuclerová, jakou roli může hrát tato služba ve struktuře dalších aktivit  společnosti Ringier Axel Springer. Jakou část tržeb by mohla firmě přinést, ale neprozradila.

Ringier chce konkurovat zejména velmi nízkou cenou (2,50 Kč/min za volání do všech sítí v ČR včetně pevných linek, 1,50 Kč/SMS, 20 Kč/internet za den), ceny za volání mají být v průběhu dne stejné a nabídka by měla být trvalá, tj. nepodmíněná dalšími závazky.

Jak už bylo minulý týden uvedeno ve zprávě ČTK, zájemci o provoz virtuálního operátora dosud naráželi na nezájem mobilních operátorů umožnit jim vstup do svých sítí. ČTÚ ale dokončuje analýzu, na jejímž základě by mohl operátorům velkoobchodní otevření sítí nařídit. Firmy se proto začaly snažit direktivnímu postupu předejít. S operátory jednají nebo jednaly i další firmy, například UPC, Mafra a Tesco. Hovoří se i o obchodním řetězci Kaufland.

Prostor pro virtuální operátory by se mohl otevřít i po aukci kmitočtů na rychlé mobilní sítě LTE. Jednou z podmínek získání frekvencí je vytvoření velkoobchodní nabídky pro virtuální operátory.

-mav-