Bydlení reaguje: Proč kopírovat někoho, kdo vznikl 24 let po nás?
Vydavatel časopisu Bydlení odpovídá vedení konkurenčního titulu Marianne Bydlení.
Vydavatelství Business Media CZ, které získalo licenci na vydávání Magazínu Bydlení, odpovídá na domněnku konkurenčního časopisu Marianne Bydlení, že se jej snaží kopírovat. „Proč bychom kopírovali někoho, kdo vznikl až 24 let po nás a má nižší čtenost?,“ ptají se šéfredaktor Petr Tschakert a generální ředitel Tomáš Tkačík.
Tomáš Tkačík, generální ředitel Business Media CZ
Původně jsem na článek „Magazín Bydlení rozzlobil konkurenci. Kopírujete nás, vzkazuje“ nechtěl reagovat, ale pár faktických poznámek přeci jen dodám. K číslům z období před srpnem se nebudu vyjadřovat, týkají se původního vydavatele Bauer Media. My jsme převzali časopis od září a první naše číslo vyšlo v říjnu. Jsem přesvědčen, že je na něm už vidět výrazná kvalitativní změna. Naším záměrem je časopis dlouhodobě rozvíjet a čtenářky to poznají i v dalších číslech magazínu. Časopis vyžadoval radikální změnu a i z tohoto důvodu jsme nepřevzali původní redakci, ale rozhodli jsme se ho vydávat v rámci týmu Moderního bytu. Ten je momentálně nejčtenějším interiérovým časopisem a má mimochodem ve srovnání s Marianne Bydlení o jeden titul Časopisu roku navíc (celkem tři).
Poznámku mám i k údajnému kopírování a případné záměně časopisu na stánku. Byla to právě Burda Media 2000 (dříve Hachette Filipacchi 2000), která se rozhodla uvést v roce 2003 nový titul o bydlení pod názvem Marianne Bydlení a využít tak známosti zavedené značky magazínu Bydlení, který vychází pravidelně od roku 1979. Celá situace se výrazně zhoršila v průběhu času, kdy „salámovou metodou“ postupně zvětšovala titulek BYDLENÍ. Myslím si, že vydavateli nic nebrání se vrátit k původnímu názvu, kde je dominantní MARIANNE, Bydlení je v podtitulku a čtenářky budou schopny ihned jasně rozlišit oba časopisy.
Původní obálka Marianne bydlení z roku 2003
Pozn. red.: Vydavatelství Burda Media 2000 upozornilo, že uvedená obálka není první titulní stranou titulu Marianne Bydlení, že jde o informační náhled z newsletteru. Skutečná první obálka vypadala takto.
Petr Tschakert, publisher interiérových magazínů, šéfredaktor
Časopis Bydlení (Business Media) nemá důvod Marinanne Bydlení (Burda Media) kopírovat, a to z prostého důvodu. Bylo to totiž právě Bydlení, které pod tímto názvem už před třiceti třemi lety vstoupilo na trh. Snaha utkat se na mediálním trhu s ostatními tituly včetně Marianne Bydlení je zcela legitimní a bývá férové to deklarovat.
Originální a první český časopis Bydlení v žádném případě nechce jít cestou interních designérů, kteří by stereotypně měnili vybrané interiéry, aby tak přejímal koncept Marrianne Bydlení. To mu však nebrání učit čtenáře kvalitně bydlet.
Podle aktuálního nezávislého výzkumu Media projekt dosahuje originální Bydlení vydavatelského domu Business Media CZ 54 tisíc čtenářů měsíčně, což je nejvíc ze všech monitorovaných titulů na českém trhu, které slovo BYDLENÍ jakýmkoliv způsobem implementovaly do svého logotypu (tedy rovněž víc než dosahuje Marianne Bydlení). Čtenáři a jejich počet i spokojenost jsou pro nás klíčovým kritériem. Počítat pouze prodané výtisky a nezohledňovat objektivně zasažené čtenáře by totiž bylo jako v TV nesledovat množství diváků, ale jen mechanicky sčítat počet prodaných televizorů.
Přejeme všem hráčům na mediálním trhu smysl pro fair play.