Forbes: Soukup vyhlásí médiím cenovou válku
Vyhlásím médiím cenovou válku, řekl v rozhovoru pro magazín Forbes mediální magnát Jaromír Soukup.
Majitel vydavatelství Empresa Media a mediální agentury Médea Jaromír Soukup v exkluzivním rozhovoru pro časopis Forbes vyhlašuje cenovou válku ostatním médiím. Po společenském časopisu Instinkt výrazně zlevní i zpravodajský Týden.
„Není pravda, že lidi nechtějí číst. Naopak. Zájem o zpravodajství a o obsah stoupá. Ale klesá zájem o něj zaplatit. U Sedmičky jsme šli cestou nejnižší ceny na trhu, a funguje to výborně. Stejně tak dvacetikoruna za Instinkt a obsah, který nabízí, je podle mě více než přijatelná cena. Teď půjdeme dolů s cenou Týdne. Myslím, že jsme vydavatelství, které zahájí cenovou válku,“ řekl Soukup Forbesu. „Jsme připraveni jít s cenou ještě níže, abychom byli schopni efektivně konkurovat deníkům, které marně a nesmyslně bojují se záplavou obsahu na internetu,“ dodal.
Cena Týdne, který nyní stojí 40 korun, zlevní na méně než třicet korun. „Vidím, že snížení ceny a okamžitý raketový nárůst prodaného nákladu vykompenzují ztrátu na ceně. A vidím na tom i to, že tištěná média rozhodně nejsou mrtvá,“ konstatuje Soukup.
Podle něj by mediální domy měly do budoucna výrazně snižovat své náklady. „Média jsou byznys, nic jiného. Když vidím strukturu některých vydavatelských domů, divím se. Všude přetrvává struktura z dob, kdy se dařilo dobře. Teď je to prostě jinak a proto je třeba náklady razantně snižovat. A ceny tištěných médií jsou pro spotřebitele v současné době prostě příliš vysoké,“ konstatuje v rozhovoru pro nový Forbes majitel Týdne, Instinktu a Sedmičky a nepopírá, že pomýšlí na další akvizice oslabených mediálních společností.
Úkolem pro rok 2013 má být stabilizace a výrazné zlepšení hospodaření TV Barrandov. „Na televizním trhu se budeme dívat po možnostech dalších akvizic, byť už určitě nebudou tak velké. Sledujeme spcializovanější kanály, které by vytvořily jakousi rodinu okolo Barrandova,” uvedl. Odpovědi na otázku, zda uvažuje o akvizici TV Pětka, se vyhnul. „Zásadně neoznamuju akvizice před tím, než jsou hotové,” odpověděl.
Jaromír Soukup v rozhovoru také odmítá, že by síly své mediální agentury Médea využíval k prosazování obsahu v médiích, se kterými agentura spolupracuje. „To, co bych tím mohl ztratit, je podstatně větší než to, co bych tím mohl získat," zmínil s tím, že své firmy nechce zničit. Potvrdil také, že se snažil zachytit trend nástupu podnikatelů v českých médiích v souvislosti s ústupem některých globálních firem. „Pokud by někdo z tuzemských oligarchů chtěl média vlastnit proto, aby s jejich obsahem nějak manipuloval, tak to je velmi špatně. Pokud by média nebyla postavena na správném fungování a zisku, i obchodně je to pro agentury a inzertní klienty obrovský problém,” uvedl.
Rozhovor vychází v lednovém vydání magazínu Forbes společně s žebříčkem 40 nejvlivnějších lidí v českých médiích.
-mav-