PR přetahovaná Novy a ČT: Nejsledovanější jsme my

pondělí, 07. ledna 2013, 00:29 TV MediaGuru

TV Nova v pondělí reagovala na zprávu České televize o výsledcích sledovanosti za rok 2012.

Česká televize v minulém týdnu prostřednictvím tiskové zprávy oznámila, že za rok 2012 se stala nejsledovanější skupinou na českém televizním trhu v cílové skupině 15+. „Veřejnoprávní televize dosáhla v loňském roce největšího podílu na sledovanosti mezi televizemi na českém trhu, což je vůbec poprvé od začátku elektronického měření sledovanosti v roce 1997,“ uvedla mj. v tiskovém oznámení.

Výsledky sledovanosti televizí za rok 2012, které jsme publikovali zde, ukazují, že podíl všech stanic ČT byl v cílové skupině 15+ v souhrnu těsně vyšší než souhrnný podíl měřených stanic Nova Group (podíl ČT: 30,16 % vs. podíl Nova Group: 29,85 %).

Nova, která primárně programuje a od roku 2013 už znovu prodává reklamu na 15-54, ale považuje za relevantní výsledky sledovanosti právě v této cílové skupině, zatímco pro Primu i ČT je referenční skupina 15+.

V mladší skupině 15-54 zůstala Nova v roce 2012 nejsilnější skupinou s celodenním podílem 34 % a s podílem 38 % v prime-time. Dodává, že nejsilnějšího podílu dosáhla v loňském roce také v nejširší možné cílové skupině 4+. Zde je celodenní podíl Nova Group nepatrně vyšší než souhrnný podíl stanic České televize (viz tabulka).

Na historickou perspektivu navázal v pondělním komentáři i generální ředitel skupina Nova Jan Andruško: „Jsem hrdý na to, že v rostoucím konkurenčním prostředí už patnáct let od začátku peoplemetrového měření skupina Nova drží pozici lídra trhu, a jsem přesvědčený, že díky novým televizním stanicím, které jsme spustili, a které dále chystáme ke spuštění, budeme pozici jedničky na trhu nadále upevňovat,“ uvedl.

Podíl TV skupin v roce 2012 v cílových skupinách v %

Zdroj: ATO-Mediaresearch

-mav-