Týden zahájil kampaň: Noviny už nepotřebujete, říká
Zpravodajský týdeník Týden se ve své nové komunikaci vymezuje vůči denním titulům.

Aktuální marketingová kampaň zpravodajského týdeníku Týden, která se na konci týdne objevila na TV Nova, komunikuje významné snížení prodejní ceny titulu ze 40 Kč na 30 Kč klasickou „listovačkou" a zároveň se vymezuje vůči denním titulům. „Noviny už nepotřebujete, denně je tu Týden.cz,” hlásá hlavní slogan kampaně. Vzkaz „Nečtěte deníky, už je nepotřebujete” se přitom objeví i na titulní straně Týdne, který vychází v pondělí 7. ledna 2013. Náhradou za informace, které přináš denní tisk, má být podle kampaně online deník Týden.cz v kombinaci s tištěným týdeníkem.
Vydavatelství Empresa Media tak v případě Týdne postupuje podobně jako u svého dalšího týdeníku, společenského časopisu Instinkt, jehož cenu vloni na podzim snížilo z 32 Kč na 20 Kč. Majitel Empresa Media Jaromír Soukup uplatnil agresivní cenovou strategii i v případě bulvárního týdeníku Sedmička, jehož vydávání Empresa převzala vloni v srpnu. Jeho cenu totiž stanovila na pouhých 10 Kč, o polovinu méně, než za kterou se prodávají nejbližší konkurenti – týdeníky Pestrý svět a Rytmus života.
Pro český tiskový trh není tato strategie dobrou zprávou: o tuzemských tiskových titulech, především denících, totiž platí, že jejich prodejní ceny jsou ve srovnání s úrovní obvyklou v Evropské unii podprůměrné a vzhledem k silnému konkurenčnímu prostředí je jejich zvyšování jen velmi opatrné. Razantní snižování prodejní ceny, kterou Empresa nastolila, k cenovému narovnání nepřispěje.
Jaromír Soukup už v rozhovoru pro měsíčník Forbes avizoval snížení prodejní ceny Týdne a uvedl, že zápas deníků s obsahem na internetu považuje za nesmyslný.
O dopadech cenových úprav na úroveň prodaného nákladu jsme psali zde.
-mav-