Unilever se chystá omezit aktivity na sociálních sítích
Rychloobrátkový gigant dosahuje propagací v místě prodeje o 50 procent vyššího ROI. Reviduje proto přístup ke komunikaci na Facebooku.

In store kampaně Unileveru dosahují v průměru o polovinu lepší návratnosti investic, než výdaje vložené do komunikace na sociálních sítích. Firma proto připravuje revizi své strategie na Facebooku a Twitteru.
Majitel mnoha globálních FMCG značek dosud do sociálních sítí investoval významné prostředky a řada jeho kampaní zaznamenala úspěchy, například komunikace Axe, Dove či Rexony. I přesto je však rozpočet na komunitní sítě kvůli jejich doručovaným výsledkům v ohrožení.
Univeler plánuje své sociální aktivity omezit jen na úzké portfolio značek, jejichž cílová skupina je afinitní takovýmto platformám – kupříkladu již zmiňovaný kosmetický brand pro muže Axe. Prozatím neoficiální informace přinesl s odvoláním na zdroje zevnitř společnosti britský odborný časopis Marketing.
Svou komunikaci na Facebooku již vloni zastavil jiný velký zadavatel, americká automobilka General Motors. Tehdy se tak stalo těsně před prvním úpisem akcií Facebooku na burze, přičemž rozhodnutí vyvolalo diskuzi o efektivitě reklamy na sociálních sítích dokonce i v neodborných médiích.
Facebook se tuto slabinu snaží soustavně odstranit, například úpravou možností monitoringu sociálních aktivit i samotných reklam. Minulý týden také například oznámil koupi reklamního systému Atlas, který dosud patřil Microsoft. Akvizice má největší sociální síti umožnit lepší sledování efektivity reklam.
-lmr-