CME: Reklama na TV Nova klesla o 400 milionů
Reklamní výnosy TV Nova klesly v prvním čtvrtletí o 44 %, v druhém pololetí se zvýší, uvedla mateřská CME.
Mateřská společnost Central European Media Enetrprises (CME) ve zprávě pro investory informovala, že meziroční snížení výnosů z reklamního vysílání skupiny Nova představovalo v prvním čtvrtletí letošního roku 44 %. Celkově dosáhlo 27 mil. USD (cca 526 mil. Kč) a oproti stejnému období loni pokleslo o 21,3 mil. USD – tedy o cca 417 mil. Kč.
Důvodem je nová obchodní politika, kterou chce Nova v horizontu dvou až pěti let narovnat ceny televizní reklamy. Na zvýšení cen za reklamní vysílání od ledna 2013 ale zatím nepřistoupili někteří velcí televizní zadavatelé a některé mediální agentury.
Celkové snížení výnosů, které mateřská CME v pondělí oznámila, je podle zprávy způsobené právě převážně situací v Česku. „Zaznamenali jsme silnou rezistenci agentur a zadavatelů k naší nové cenové politice,“ uvádí. Věří přitom, že v druhém pololetí se situace vrátí do normálu. „Věříme, že pokles GRPs v prvním čtvrtletí je pouze dočasnou reakcí. Během následujících měsíců předpokládáme, že objem GRPs se vrátí na podobnou úroveň jako v roce 2012. To by mělo v druhém pololetí vést k zlepšeným výsledkům v oblasti výnosů a zisku,“ predikuje ve čtvrtletní zprávě CME.
Celkově pak CME odhaduje, že český televizní trh poklesl v prvním čtvrtletí o 18 % (v loňském prvním čtvrtletí pokles o 4 %). Podíl Nova Group na reklamním televizním trhu se pak měl v prvním čtvrtletí 2013 snížit na 47 % z loňských 66 %.
Reklama na českém TV trhu / Podíl Nova Group na reklamním TV trhu
Zdroj: CME
-mav-