TV Óčko rozšiřuje brand, plánuje dva nové kanály
Provozovatel hudební televize Óčko pracuje na rozšíření brandu, pomoci mu k tomu mají i nové kanály Óčko Gold a Óčko Expres.
Management hudební televizní stanice Óčko pod vedením Štěpána Woldeho pracuje po změnách programu a grafiky Óčka na rozšiřování značky této hudební televize v populaci. K vyšší vizibilitě brandu Óčko mají pomoci i dva nové kanály, o kterých televize uvažuje ještě v letošním roce.
Pro první z nich – na hity zaměřený kanál Óčko hity – už provozovatel získal licenci od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. V éteru se druhý kanál Óčka objeví od 1. června, a to pod názvem Óčko Gold. Obsahově se zaměří na střední hudební proud a na populární písně 60.-90. let minulého století. Óčko tím chce nabídnout více programu pro své dvě hlavní klíčové cílové skupiny – teenagerů a diváků nad 30 let. „Óčko Gold by nám mělo pomoci posunout cílovou skupinu stávajícího kanálu Óčko směrem k mladším divákům. Předpokládáme totiž, že naše starší cílová skupina by se přesunula k novému kanálu,“ popisuje generální ředitel Óčka Štěpán Wolde.
Tím, že Óčko může ve třetím celoplošném multiplexu pilotně vysílat až půl roku, nebudou náklady na spuštění nového kanálu vysoké. „Po půl roce už uvidíme, jestli jsme diváky k televizi přitáhli a jak se to projevilo na složení cílových skupin u obou stanic. Je to takový test. Pak se rozhodneme, zda půjdeme do pravidelného vysílání,“ dodává. S prodejem reklamy začne Óčko Gold hned od začátku vysílání a v elektronickém měření sledovanosti bude rovněž okamžitě od svého startu. Podle Štěpána Woldeho televize počítá s určitou mírou kanibalizace diváků hlavního kanálu Óčka. „Chtěli bychom, aby Óčko Gold dosáhlo alespoň 30-35% sledovanosti současného Óčka. Zlomový bude vývoj sledovanosti letos na podzim,“ uvádí Wolde.
K rozšiřování brandu hudební televize má vedle kanálu Óčko Gold pomoci ještě další nový kanál. Úvaha je taková, že by Óčko využilo zázemí mediální skupiny Mafra a spustilo kanál s hudební dramaturgií podobnou Expresradiu. Mělo by k tomu dojít také ještě v letošním roce, na rozdíl od Óčka Gold by ale kanál zaměřený na modernější hudbu nevysílal v pozemním vysílání, ale jen na kabelu, satelitu a internetu. Óčko Expres by zase oslovovalo jinou cílovou skupinu než Óčko Gold.
Větší rozprostření značky Óčko, která se primárně profiluje jako česká hudební televize, by díky novým kanálům mělo jak posílit obchodní pozici Óčka na reklamním trhu, tak zvýšit zásah a povědomí značky v populaci. Postupně by tak mohlo vytvořit prostor i pro další aktivity Óčka spojené s hudbou a zábavou, které by se nemusely nutně týkat jen televizního vysílání.
-mav-