Skryté dvojsmysly v reklamě. Najdete je?
Na první pohled si toho možná ani nevšimnete, a kdyby ano, stejně nevěříte, že je to pravda. Přinášíme reklamy, které sdělují více, než se zdá.
Někdy narazíte na vizuál, který se na první pohled tváří zcela jednoznačně. Jednoznačnost ale v sobě může skrývat tajemství – mluví i pod povrchem, nebo chcete-li pod prahem. Občas je to záměr autora, třeba jako když Tyler Durden v Klubu rváčů vkládal do filmů pro děti záběry falických symbolů. A občas jsou to naše velké oči, nevědomí či přání v tom prostě vidět jen něco víc.
V současné době se lidé po českých hospodách baví logem Staropramenu Cool k novince Hořký pomeranč. Tak schválně, co v tom vidíte vy?
Skrýt něco do loga může být někdy záměrné. Roztomilým příkladem je čokoláda Toblerone, které se podařilo do svého loga, symbolizující horu, ukrýt i celého medvěda.
Logo cyklistického závodu roku Tour de France má ve svém slovním logu zakomponované dvě kola, sedlo i řídítka spolu s cyklistou.
Ještě rafinovanější je známý velbloud značky cigaret Camel. Podíváte-li se pozorně, v přední noze velblouda se ukrývá čůrající panáček, symbol města Brusel. Prý ho tam propašoval autor loga, původem Belgičan, který tak dal najevo, byť ne úplně otevřeně, co si doopravdy myslí o marketingovém řediteli značky.
Jiná značka cigaret, Benson & Hedges, si v 70. letech pohrála trochu se svým tiskovým vizuálem. Je zde objímající se pár, kde má muž v očích trochu nepřítomný výraz. Na co asi myslí, že?
Alkoholická značka Gilbey’s zase do svého vizuálu „propašovala“ tajné sdělení do sklenice s ledem, kde lze při troše vůle číst slovo sex. Zajímavé je se také zaměřit na odraz lahve v dolní části vizuálu.
Se stejným slovem si pohrála ve své reklamě i značka Sisley, která písmena E a X skryla do tělíček nevinných andělíčků.
Slovo sex se objevuje i na starém vizuálu značky Pepsi, zobrazující dva skauty na letním táboře. Rozzářené tváře, junácké uniformy a nenápadný nápis na zadní části kalhot, hned pod páskem.
KFC do americké reklamy na svůj Snacker skryla do salátu jednodolarovou bankovku.
Absolut Vodka si v jednom ze svých vizuálů pohrála s neviditelným písmem.
A Coca-Cola se dokonce dokázala dostat i do Mordoru...
Zdroj: blog Subliminal Manipulation
-kch-