ČT končí s Media Masterem, reklamu si prodává sama

pátek, 19. července 2013, 11:18 TV MediaGuru

Česká televize ukončila spolupráci při prodeji reklamy s mediazastupitelstvím Media Master.

Česká televize už nebude prodávat reklamu přes mediální zastupitelství Media Master. Obě strany se dohodly na ukončení spolupráce. „Je to poprvé v novodobé historii České televize, kdy se bude kompletní reklamní prostor prodávat v rámci obchodního oddělení České televize,“ potvrdil v pátek odpoledne obchodní ředitel ČT Hynek Chudárek. „Pro Českou televizi, stejně jako pro Media Master, již nebyla společná kooperace po omezení reklamního prostoru výhodná. Dohoda o jejím ukončení je tak logickým krokem, na kterém se obě strany shodly,“ dodal Chudárek s tím, že ČT začne na podzim s klienty jednat o obchodních aktivitách na příští rok.

Podle našich informací se k tomuto kroku schylovalo už delší dobu a obchodní oddělení ČT se na prodej vlastními silami připravovalo. Už letos na jaře naznačil generální ředitel ČT Petr Dvořák, že prodej reklamy vlastním oddělením je jednou z možností, jak se s prodejem reklamního prostoru vypořádat.

Po legislativním omezení v roce 2011, které ČT nedovoluje vysílat klasickou spotovou reklamu na kanálech ČT1 a ČT24, došlo k podstatnému snížení výnosů z reklamního vysílání České televize. V loňském roce měly výnosy dosáhnout 81 mil. Kč, pro letošní rok počítá plán s 60 mil. Kč. Prodej spotové reklamy je povolen pouze na kanálech ČT2 a ČT Sport, objem reklamy je ale limitován na 0,5 % denního vysílacího času.

Vývoj výnosů z reklamy ČT 2002-2013 (mil. Kč)

Zdroj: Česká televize

Společnost Media Master, která je spojena se společností Empresa Media podnikatele Jaromíra Soukupa, prošla letos na jaře proměnou. V průběhu jara se přestěhovala do sídla Empresy a agentury Médea a zároveň převzala obchodní oddělení vydavatelství Empresa Media. Do čela firmy pak jmenovala Radka Jeneše.

Media Master, která je nástupcem společnosti ARBOmedia - původního prodejce reklamy pro ČT a Český rozhlas – tak ztrátou České televize snižuje svůj záběr na televizním trhu: pro TV Barrandov prodává od začátku roku už jen sponzoring a speciální operace, když prodej spotové reklamy pro TV Barrandov přešel společně s dalšími kanály skupiny Prima pod Media Club.

-mav-