Nova a Prima zvýší v roce 2014 ceny za reklamu
Ceny za televizní reklamu zvýší v příštím roce oba hlavní komerční TV hráči, a to zhruba kolem 10 %.
Skupina Nova i skupina Prima zvýší v roce 2014 ceny za televizní reklamu. Na konferenci Flema to v pátek potvrdili obchodní ředitel TV Nova Jan Vlček a výkonný ředitel FTV Prima Pavel Kejla.
Podle Pavla Kejly se cenové navýšení na Primě odehraje v horizontu do 10 %, nebo na úrovni 10 %. Jde tedy o cenové navýšení, o kterém už letos na jaře mluvil generální ředitel Primy Martin Konrád. Obchodní ředitel TV Nova Jan Vlček cenové navýšení nespecifikoval, naznačil ale, že se může rovněž pohybovat do desetiprocentní hranice.
„Čekáme na interní schválení obchodní politiky. Do příštího roku jdeme s mottem vstřícnosti. Budeme nabízet větší rozsahy garancí. Klienti, kteří s námi uzavřou dlouhodobé závazky, získají nejrůznější garance. Míříme k marginálnímu navýšení cen,“ uvedl Jan Vlček s tím, že jakákoli úprava cen bude nižší než růst, kterého Nova letos dosáhla ve sledovanosti.
„Připravujeme mírné nominální navýšení do 10 %, nebo kolem 10 %. Klienti, kteří podepíší garanci a objemově nebudou proti naším očekáváním, mají šanci mít ceny obdobné jako v roce 2013. Počítáme i s krosmediálními balíčky s rádii a internetem,“ řekl Pavel Kejla s tím, že další detaily z obchodní politiky pro rok 2014 budou teprve finalizovány a následně prezentovány klientům. Stejně tak detaily obchodní politiky bude teprve představovat i Nova.
Prima původně uvažovala, že pro rok 2014 změní i nákupní cílovou skupinu, místo dosavadních 15+ zvažovala přechod na skupinu 15-65 let. Výkonný ředitel Primy ale přechod na novou cílovou skupinu nepotvrdil. „V tuto chvíli nemám informace, že by ke změně mělo dojít," dodal Pavel Kejla.
Nova s největší pravděpodobností bude pokračovat v obchodování cílové skupiny 15-54. „Změnu neplánujeme," uvedl Jan Vlček, který ovšem zdůraznil, že nová obchodní politika ještě nebyla schválená.
Obchodní ředitel TV Nova Jan Vlček zároveň zmínil, že Nova od příštího roku chce prodávat reklamu podle dat z nového měření. To připravuje společnost AC Nielsen pro sdružení SPMS.
Proti dvojím datům se za klienty vyjádřila Iva Chotěborská z Plzeňského Prazdroje. „Nedokážu si představit, jak to bude fungovat," vystoupila v diskusi.
Filip Doubek z mediální agentury Médea tuto situaci dramaticky nevidí. „Zatím nevím, jak existenci dvojích dat budeme řešit. Nova ale ke svému rozhodnutí má nějaké důvody. Problém bych nepřeceňoval," řekl.
Ředitel Aegis Media Petr Chajda nepovažuje dvojí měření za dobré pro český mediální trh. „Třeba nový management CME nalezne úsporu v tomto projektu. Může to být návrh, jak ukázat akcionářům, kde by se dalo ušetřit," navrhl.
Podle Pavla Kejly přijde trh kvůli dvojímu měření v následujících pěti letech o 300 mil. Kč, což je cena projektu televizního měření. Naznačil rovněž, že část objemu by se mohla ztratit i přesměrováním investic do jiných zemí v regionu střední Evropy.
-mav-