Pinterest může serverům pomoci víc než Facebook
Pinterest už dnes některým serverům za oceánem přivádí víc návštěvníků než Facebook či Twitter.
Propojení zpravodajských serverů se sociálními sítěmi není nic nového. Naopak za standardní se dnes považuje, že on-line média komunikují nejen na svých internetových stránkách, ale také na Facebooku a Twitteru, kde se snaží nalákat čtenáře na své články. Jak ukazuje na příkladech některých amerických webů Rob Tornoe ze serveru Editor & Publisher, užitek pro posílení návštěvnosti by mohla sehrát i sociální síť Pinterest.
Pinterest již nyní umí na stránky vytvořit vyšší traffic než Twitter nebo Facebook. Jak uvedl CEO webu BuzzFeed.com Jonah Peretti, návštěvnost z Pinterestu je na jeho stránky mnohem vyšší než z Twitteru. V případě lifestylových webů, například typu MarthaStewart.com, je Pinterest, co se trafficu týče, úspěšnější než z Facebooku. U MarthaStewart.com představují návštěvy z Pinterestu 6,5 % z celkových pěti milionů návštěv měsíčně.
„Pinterest nabízí lidem způsob, jak se dostat k zajímavému obsahu,“ říká Malorie Lucichová, jež má v Pinterestu na starosti korporátní komunikaci, a dodává: „Je jedinečný v tom, že lze článek jednoduše uschovat a později vyhledat. Je snadno dohledatelný, protože časem nepropadne.“ Právě tato prodloužená životnost příspěvků na Pinterestu, kterou podporuje možnost vyhledávání, kategorizace a nástěnky, může představovat pro mediální servery přidanou hodnotu, která by jim mohla pomoci navýšit návštěvnost.
Tvrzení zástupkyně Pinterestu navíc dokazují i výsledky studie společnosti Piqora, z níž vyplývá, že až 50 % návštěv proběhne 3,5 měsíce poté, co je příspěvek poprvé sdílen. Každý Pin v průměru přinese dvě návštěvy na stránce a šest pageviews, přičemž viralita příspěvků se v čase neustále zvyšuje.
Životnost příspěvků na Pinterestu
Médiím jdou také vstříc některé relativně nové funkcionality, které Pinterest v reakci na vzrůstající zájem o sdílení článků zavedl. V uplynulých měsících představil tzv. „article pins“, které umožní čtenářům si zajímavý článek uschovat na později. Servery tak mohou vedle tlačítek Like, Tweet či G+1 přidat k článkům i Pin It, kterým si uživatel daný článek jednoduše „připíchne“ na svou nástěnku.
Kromě toho Pinterest vytvořil i tzv. „rich pins“, do kterých je možné vložit více informací, jako je titulek, autor textu, krátký popis sdíleného článku a odkaz na zdroj.
Ukázka Rich Pin s možností titulku, krátkého popisu a odkazu na zdroj
Pinterest jako rubrika
Využití Pinterestu pro mediální servery může být opravdu kreativní. Například pensylvánské noviny Pottstown Mercury si vytvořila speciální nástěnku „Wanted by Police“, na níž vkládá fotografie osob hledaných tamní policií. Podle zástupce policie F. Richarda Drumhellera se počet dopadení hledaných osob zvýšil o neuvěřitelných 58 %. Editorka deníku Nancy Marchová spatřuje důvod tohoto úspěchu především v dobrém zobrazování Pinterestu na mobilních zařízeních.
Náhled na nástěnku Wanted by Police serveru Pottstown Mercury
Dále se nabízí na Pinterest vkládat infografiky. The Wall Street Journal si zřídil také speciální nástěnku i pro své tradiční portrétní kresby z pera Akia Toyody.
Náhled na nástěnku WSJ Hedcuts serveru The Wall Street Journal
The Huffington Post jde zase cestou, že vytváří tematické nástěnky svých článků, například o životním stylu (Good + Well)ness Reads či o technologii Science+Tech+Green Reads. Fotografie s příběhy zajímavých obyvatel Iowy sdílí na Pinterestu server Des Moines Register.
-kch-