MTG: Růst tržeb bude v Česku letos obtížnější
Spoluvlastník televizní skupiny Prima, společnost MTG, si uvědomuje výjimečnost roku 2013.
Společnost Modern Times Group (MTG), poloviční spolumajitel televizní skupiny Prima, predikuje pro letošní rok těžší časy na inzertním trhu v zemích regionu střední a východní Evropy a části Afriky ve srovnání s loňskem. Tento region, ve kterém MTG provozuje zejména bezplatné TV kanály (region označovaný jako Free TV emerging markets), je z hlediska tržeb závislý především na pobaltských zemích, Česku a Bulharsku.
Právě situaci na českém televizním trhu s reklamou zmiňuje MTG jako faktor, který může ovlivnit růst tržeb skupiny v tomto regionu v letošním roce. Predikci uvádí v rámci výhledu ve své výroční zprávě za rok 2013, kterou zveřejnila v úterý 8. dubna. „Skupina pevně drží pozici mediálního domu číslo jedna v Pobaltí, konkurence ale vzrostla především na českém trhu. Pro skupinu bude proto obtížnější generovat růst v tržbách v roce 2014," uvádí MTG s tím, že investice do programu nebudou na druhou stranu tak vysoké jako v loňském roce.
Skupina Prima zvýšila podle výroční zprávy MTG v loňském roce tržby o 31 % v meziročním srovnání. To v hrubém odhadu může znamenat, že celkový obrat Primy loni vystoupal na 3,4 mld. Kč a zvýšil se o cca 800 mil. Kč.
Loňský televizní rok byla ale specifický a silně poznamenaný reakcí zadavatelů a mediálních agentur na obchodní politiku konkurenční skupiny Nova. Proto byla na obrazovky skupiny Prima směřována větší část investic než v předešlých letech.
Pro Primu tak bude v letošním roce velmi obtížné obhájit loňská čísla. Na to upozorňuje i MTG. Situace na televizním trhu se totiž v letošním roce vrací do normálu. Prima si v prvním čtvrtletí uchovávala mírně vyšší podíl než konkurenční skupina Nova (D15+), podíl obou skupin na prodaných reklamních TRPs byl ale v zásadě v prvním letošním čtvrtletí vyrovnaný.
-mav-