Reklamní podíly Novy a Primy se letos vyrovnaly

středa, 02. dubna 2014, 11:43 TV MediaGuru

Za první tři letošní měsíce je podíl skupiny Nova a Prima na reklamním trhu vyrovnaný.

Skupina Nova dohání loňský výpadek na reklamním trhu a prodává více reklamy než ve stejném loňském období. V letošním březnu byl podíl obou největších komerčních televizních skupin podle počtu prodaných reklamních TRPs (target rating points) skupiny Nova a Prima vyrovnaný. Obě skupiny dosáhly u diváků starších 15 let 42% podílu. V mladší skupině 15-54 je podíl skupiny Nova vyšší (48 %).

Kanály skupiny Nova prodaly v březnu podle monitoringu o téměř 65 % reklamních TRPs více než ve stejném loňském měsíci. Nova tak obnovila spolupráci s klíčovými televizními zadavateli. I přes nárůst prodeje reklamy ale mateřská společnost CME dopředu avizovala, že letošní vylepšení nebude znamenat, že Nova z prodeje reklamy získá stejný objem jako v roce 2012. Z letošního vylepšení chce těžit zejména v roce 2015.

Podíl TV skupin na prodaných TRPs, březen 2014, D15+

Podíl TV skupin na prodaných TRPs, březen 2014, D15-54

Celkově za první tři letošní měsíce si skupina Prima v širší skupině diváků nad 15 let stále udržuje mírný nárůst v podílu na reklamním trhu. Oproti loňsku se ale situace vyrovnala – Nova z loňských 28 % zvýšila podíl na 41 %, podíl Primy se z loňských 58 % snížil na 44 %.

Prodané TRPs TV skupin, I-III/2014 vs. I-III/2013, D15+

Zdroj: Admosphere, Mediaresearch

-mav-