Ekonomické týdeníky si polepšily, ženské klesají

pondělí, 19. května 2014, 17:48 Tisk MediaGuru

Lepší výsledky čtenosti vykazuje jen několik českých týdeníků, ukazují nová data.

Souhrnná průměrná čtenost českých týdeníků dosáhla v loňském posledním a v prvním čtvrtletí letošního roku 3,5 mil. čtenářů na vydání. Podle výzkumu Media projekt se tak odhadovaná čtenost týdeníků na vydání v meziročním srovnání snížila o 9 % (tj. cca 346 tis. čtenářů).

Oproti stejnému období před rokem se snížila především odhadovaná čtenost ženských týdeníků – patrné je to u titulů Claudia, Překvapení, Katka, Chvilka pro Tebe a Blesk pro ženy. Platí to i o některých společenských týdenících (Instinkt, Týdeník Květy). Výjimkou v segmentu ženských týdeníků je Tina, která podle Media projektu své výsledky potvrdila.

Lépe si vedou bulvární týdeníky – Pestrý svět, Rytmus života –, jejichž čtenost se sice za rok nezvýšila, ale snížení čtenosti není vyšší než průměr na trhu týdeníků. Sedmička dokonce svůj loňský výsledek mírně vylepšila a Magazín Šíp zaznamenal stejnou čtenost jako ve stejném období před rokem.

Naopak relativně dobře si ve čtenosti vede skupina ekonomických týdeníků – Ekonom, Euro – a zpravodajský týdeník Respekt. Euru a Ekonomu meziročně vzrostla čtenost nejvíce ze všech sledovaných týdeníků.

Mezi televizními časopisy stojí za pozornost meziročně vyšší odhadovaná čtenost Týdeníku Televize.

Vývoj čtenosti týdeníků, čtenost na vydání (tis.)

Tydeniky

Zdroj: Media projekt, IVQ/2013+1Q/2014, Unie vydavatelů. Median, STEM/MARK

-mav-