Adidas NEO chce být značkou v režii zákazníků
Značka adidas NEO vstupuje ve čtvrtek 10. července otevřením pražského obchodu na český trh.
Ve čtvrtek 10. července otevírá sportovní life-stylová značka adidas NEO v OC Chodov svůj první obchod v České republice. Cílí na mladé zákazníky ve věku od 14 do 19 let, které chce oslovovat zejména na sociálních sítích.
Značka v rukou mladých zákazníků
„NEO pro nás znamená něco nového; něco, co je nové nejen názvem, ale i pojetím a duchem,“ říká obchodní ředitel adidas NEO Label Michael Stanier. Značka adidas NEO spadá pod adidas Sport Style a ve svém pojetí se silně orientuje na zákazníka. Důraz je kladen na jejich zpětnou vazbu. Jednotlivé modely jsou proto tvořeny na základě potřeb mladých zákazníků, kteří budou mít vliv i na výslednou podobu obchodu.
Míru zapojení zákazníků například ukazuje loňská módní přehlídka v New Yorku, jejíž podoba byla svěřena do rukou teenagerů. Outfity navrhovali fanoušci přes server Polyvore.com, z nichž jich bylo 30 vybráno mladými módními bloggery, kteří ovlivňovali i podobu účesů a líčení. „Chtěli jsme, aby nám naši fanoušci prostřednictvím této akce ukázali, jak chtějí kolekce adidas NEO nosit a opravdu ,žít svůj styl‘,“ popsal účel přehlídky Dirk Schoenberger, kreativní ředitel značky adidas NEO.
NEO jako „nejinovativnější maloobchodní řetězec“
Pražský obchod bude doplňován až pětkrát týdně. Ve špičce sezóny bude nabízet přibližně 250 oděvních modelů. K nim budeme dále dávat na výběr z více než sta párů bot. Každý měsíc budou probíhat reklamní kampaně a další akce, které budou ohlašovat nové trendy v rámci sezóny.
Marketingově chce být adidas NEO „nejinovativnějším maloobchodním řetězcem“, který klade důraz na sociální sítě. „Svým zákazníkům dáváme k dispozici prostředky, pomocí kterých mohou komunikovat vzájemně mezi sebou. Dáváme jim možnosti, díky kterým mají plnou kontrolu nad svojí značkou. Nejsme jen nějaká další značka sportovního oblečení; jsme jejich značka. Jsme v neustálém kontaktu s našimi zákazníky,“ uvádí adidas NEO ve svých tiskových materiálech.
V komunikaci značky bude hrát stěžejní roli internet. Na oficiální webové stránce budou k prohlédnutí nejnovější modely. Na Facebooku budou k dispozici zákulisní informace, videa, aplikace či soutěží. Příkladem takové soutěže je i aktuální soutěž „Ukaž nám svůj styl“, ve které návštěvníci nového obchodu soutěží o nejlepší NEO outfit a poukaz na nákup v hodnotě 2 000Kč. Fanoušci mohou využívat interaktivní Lookbook NEO pro nafocení fotek. Komunikovat se značkou budou moci také přes Twitter nebo posílat fotografie Snapchat. Twitter je stěžejním informačním kanálem i pro zaměstnance obchodů, kteří budou přes neveřejný účet informováni o nových marketingových akcích, novinkách na Facebooku, aplikacích pro chytré telefony a mediálních programech.
Do budoucna hodlá značka otevřít v České republice další obchody. Lokality hledá především v centru Prahy, Brna a Plzně. Otevření obchodu na pražském Chodově provázela kampaň v outdooru, na internetu a v tištěné i online verzi časopisu Bravo. Mediální plánování a nákup médií zajišťuje agentura Carat. Hlavní reklamní agenturou je agentura Happy Lucky.
Vlastní kamenné pobočky má značka Neo také v sousedním Německu, kde jich je otevřeno celkem deset, dále v Polsku a Rusku. Výrobky NEO je možné si zakoupit u velkoobchodních partnerů dále ve Francii, Španělsku, Itálii, v zemích východní a jihovýchodní Evropy, v Severní Americe a Asii. Zákazníci si rovněž mohou zakoupit výrobky NEO v e-shopu. Značka NEO měla za loňský rok celkový obrat 673 milionů euro, oproti roku 2012 se zvýšil o 10%.
-kch-