Kanály Novy zvýšily podíl, stanice ČT těsně druhé

čtvrtek, 10. července 2014, 10:19 TV MediaGuru

Podíl na sledovanosti kanálů skupiny Nova byl v prvním pololetí nejvyšší na trhu.

Skupina Nova zůstala v prvním pololetí nejsilnější televizní skupinou z pohledu podílu na sledovanosti. Její průměrný podíl v celodenním vysílání dosáhl v pololetí ve skupině diváků nad 15 let 31,78 %. Skupina kanálů České televize skončila těsně druhá (31,17 %).

V celodenním podílu se v širší skupině 15+ dařilo nejlépe sportovnímu ČT sport, který v pololetí v meziročním srovnání získal víc než dva procentní body. Kanálům ČT také pomohly nové stanice ČT:D a ČT art. Naopak hlavní kanál ČT1 a zpravodajský ČT24 meziročně poklesly o více než jeden procentní bod.

Hlavní kanál skupiny Nova svoji pozici v prvním pololetí vylepšil, když si připsal 0,2 procentního bodu. Naopak meziročně ztrácela Nova Cinema (-0,34 pb). Skupině Nova dál zvyšovaly podíl tematické kanály Fanda, Telka a Smíchov.

Klíčový kanál skupiny Prima v prvním pololetí pokles sledovanosti nezastavil – ve srovnání se stejným obdobím loni se podíl hlavní Primy snížil o 1,7 pb. Nižší podíl měl v prvním pololetí kanál Prima Cool (-0,6 pb). Své pozice z loňského pololetí udržely stanice Prima Zoom a Prima Love.

Srovnatelného podílu jako v loňském pololetí dosáhla TV Barrandov, o víc než jeden procentní bod si polepšila Atmedia.

hlavním vysílacím čase ve skupině diváků 15+ se ze stanic ČT nejlépe vedlo ČT sport. Svoji pozici mírně vylepšila hlavní Nova.

V mladší skupině 15-54 byla v pololetí situace odlišnější. Oproti prvnímu pololetí loňského roku snížily v celodenním vysílání podíly všechny hlavní televizní stanice (ČT1, Nova, Prima). Nejvýraznějšího meziročního nárůstu dosáhl ČT sport.

Také v hlavním vysílacím čase 15-54 se situace vyvíjela jinak než v širší skupině 15+. V omlazování v prime-time pokračuje ČT1, která meziročně podíl zvýšila o víc než jeden procentní bod, což byl po ČT sport druhý nejlepší výsledek vůbec. Naopak hlavní kanál Novy klesl v prime-time meziročně o 1,3 pb. Snížení podílu hlavní Primy bylo nižší než v celodenním vysílání – představovalo jeden procentní bod.

Podíl na sledovanosti TV skupin (%), 1. pololetí 2014

T_pololeti 2014

Pozn.: změna uvedena v procentních bodech

Zdroj: ATO-Mediaresearch

-mav-