YouTube už mezi mladými předstihl Novu i Primu
Výzkum přisuzuje mezi mladými největší náklonnost portálu YouTube, uvádí Google.

Internetový portál YouTube předstihl mezi mladými diváky do 35 let Novu i Primu a stal se kanálem s největším zásahem na českém televizním trhu. Loni mu patřila druhá příčka. Uvedla to společnost Google s tím, že to vyplývá z letošního průzkumu TNS Aisa pro společnost Google. Výsledky sledovanosti YouTube a jeho pořadí vznikly kombinací různých dat – částečně z peoplemetrového měření, částečně z dat z průzkumu TNS Aisa nebo z interních dat Millward Brown.
Zásah ve skupině mezi 15 a 34 lety se u YouTube má pohybovat kolem 91 procent, Nova má 82 procent a Prima 74 procent. Sledováním YouTube tráví lidé týdně podobně času jako u největších českých TV kanálů ČT1 nebo Prima, přičemž nárůst zhlédnutí je tažený zejména mobilními telefony.
Zdroj: TNS Aisa, YouTube interní data, ČSÚ, Netmonitor.cz, ATO Mediaresearch, Cross-mediální studie s Millward Brown
V cílové skupině 15-54 má YouTube zásah více než 80 %, podobně jako Nova, ČT 1 a Prima.
Zdroj: TNS Aisa, YouTube interní data, ČSÚ, Netmonitor.cz, ATO Mediaresearch, Cross-mediální studie s Millward Brown
Sledováním YouTube stráví lidé týdně stejně času jako sledováním České televize nebo TV Prima, uvádí výzkum.
Průměrný čas strávený za týden sledováním TV kanálů a YouTube
Zdroj: TNS Aisa, YouTube interní data, ČSÚ, Netmonitor.cz, ATO Mediaresearch, Cross-mediální studie s Millward Brown
Minimálně jednou za týden navštěvuje YouTube více než 70% uživatelů ve všech věkových skupinách.
Frekvence návštěvnosti YouTube dle věkových skupin
Zdroj: TNS Aisa, YouTube interní data, ČSÚ, Netmonitor.cz, ATO Mediaresearch, Cross-mediální studie s Millward Brown
"Způsob, jakým lidé konzumují video obsah, prošel výraznou změnou. Nejenom, že videa sledujeme ze všeho, co má obrazovku, ale sám uživatel se rozhoduje, jaký obsah a kdy bude sledovat," uvedla ředitelka pro spolupráci s agenturami v Google ČR Vanda Wolfová.
Od spuštění české verze v roce 2008 se stal YouTube pro mnohé české inzerenty významnou reklamní platformou, která je z pohledu objemu inzertní kapacity dvakrát větší než ostatní české video portály dohromady. Proti loňskému roku vzrostl počet zhlédnutí YouTube videí o pětinu na 700 milionů měsíčně. Počet zhlédnutí přes mobilní zařízení se zvýšil o 65 procent a celkově tvoří více než desetinu všech videí prohlédnutých českými uživateli.
O výzkumu
Studie profilace YouTube je realizovaná za pomoci TNS Aisa. Lokalita a časový interval sběru dat: Česká republika, květen - červen 2014. Metodologie: CASI (computer assisted self-interviewing). Vzorek: reprezentativní vzorek populace vzhledem k pohlaví a věku. Velikost vzorku: 2 000 respondentů.
Použité zdroje výzkumu: TNS YouTube profiling (květen - červen 2014), YouTube interní data, ČSÚ, Netmonitor.cz, ATO Mediaresearch, Cross-mediální studie s Millward Brown.
Aktualizace, pátek 26.9. 2014, 15:00: Společnost TNS Aisa nesouhlasí s tím, jakým způsobem bylo s daty, které Googlu dodala, naloženo.
-mav-, -čtk-