Mafra se ohlíží po akvizicích, Blesk zčásti zpoplatní web
Druhý den konference Forum Media otevřela debata zástupců významných mediálních společností.
Mediální skupina Mafra ukončila fázi restrukturalizace a v dalším období bude testovat akviziční potenciál, řekl na středeční konferenci Forum Media předseda představenstva skupiny Mafra Štěpán Košík. V uplynulém roce byly podle Košíka nejnáročnější operace na regionálním trhu, kde Mafra propojovala regionální síť Mafry s AGF Media. „Chceme zintenzivnit směrování dopředu, zajistili jsme si lepší startovní čáru. Strategicky dále testujeme akviziční potenciál,“ uvedl Košík s tím, že dalším záměrem je také rozvíjet potenciál stávajících produktů.
Mediální skupina Czech News Center (CNC) pokračuje podle generální ředitelky Libuše Šmuclerová v extenzi své hlavní značky Blesk. Příští týden oznámí start nového produktu Blesk Energie, který doplní stávající Blesk Mobil a Blesk Peněženka. CNC rovněž půjde cestou částečného zpoplatnění svého webu Blesk.cz. „Nepůjde ale o směr, kterým se vydala Economia. Když budeme cítit, že je něco speciálního, zpoplatníme,“ přiblížila Šmuclerová. Nepůjde tedy o plošné zpoplatnění a pravděpodobně jím bude dotčeno jen malé procento obsahu.
Poté, co Economia zpoplatnila svůj server iHned.cz, registruje 3 840 čtenářů, kteří si předplatné objednali, nebo si zaplatili sólo přístup, přiblížil generální ředitel Roman Latuske. „V současnosti máme 8 203 čtenářů digitálního obsahu HN,“ uvedl dále šéf Economie. Economia se chystá rozvíjet i projekt internetové televize DVTV, kde chce přijít s dalšími tématy. „Zásadou zůstává, že chceme nabízet kvalitní obsah, daří se nám na inzertním trhu prosadit vyšší cenu za jedno přehrané video,“ dodal Roman Latuske.
Restrukturalizací prochází také skupina Vltava-Labe-Press, která v uplynulých letech učinila několik akvizic, především na magazínovém trhu. Aktuálně probíhá fúze vydavatelské společnosti Astrosat s bývalými společnostmi Sanomy. Generální ředitel Vltava-Labe-Press Jaromír Skopalík se také vyjádřil k možným majetkovým změnám firmy, která jako jediná na deníkovém trhu zůstává v rukou německých majitelů. Právě na ty má být otázka o změně vlastníka směřována. „Nevím o nikom, kdo kolem nás krouží, nechal bych to vývoji,“ reagoval na dotaz o zájmu subjektů o VLP. Rovněž VLP se chce zaměřit na rozvoj onlinu. Přidáváním videobsahu chce podle Jaromíra Skopalíka primárně zvýšit návštěvnost webu Deník.cz a následně zvýšit výnosy z prodeje inzerce. „Návštěvnost chceme zvýšit na 2 mil. uživatelů,“ představil záměr Skopalík.
Prima stále pracuje na společném produktu s internetovou společností Seznam.cz, řekl návštěvníkům konference provozní ředitel FTV Prima Vladimír Pořízek. Prima pro příští rok očekává vyšší růst investic v onlinu, menší v televizní reklamě. Propojení prodeje TV reklamy, rádiové reklamy a internetu má podle Pořízka vyjadřovat, že Prima chce vyměnit poskytování slev klientům za zásah, který může docílit a nabídnout.
Seznam.cz ústy výkonného ředitele Michala Feixe znovu potvrdil, že Seznam.cz má ambice přibližovat se televiznímu segmentu. „Do roku 2015 chceme výrazně šlápnout do obsahu, a to zejména ve video části,“ řekl. Dodal, že Seznam.cz má vedle ohlášených v plánu ještě jednu akvizici.
Za rádia vystoupil šéf skupiny Lagardere Active Michel Fleischmann. Lagardere se nově spojuje s dosud konkurenční Media Bohemia a na trh přicházejí se společnou firmou Radiohouse. Ta na komerčním rádiovém trhu osloví 80 % posluchačů. „Budeme konkurovat tam, kde to umíme. Chceme zůstat u svého kopyta, protože jsme přesvědčeni, že týmy naše a konkurence jsou nejlepší,“ reagoval na dotaz, jak bude Radiohouse čelit konkurenci Media Clubu. Fleischmann pak vyjádřil svůj názor, že v České republice je snaha znemožnit komerční firmě provozovat zpravodajské rádio. Narážel tak na rádio BBC/Zet, které vede soudní spory s Radou pro rozhlasové a televizní vysílání.
-mav-