Agenturám se nelíbí cenová politika Admosphere

úterý, 27. ledna 2015, 12:07 Reklama MediaGuru

Otazník visí nad využíváním softwaru Kite, který produkuje dceřiná firma AdWind.

Tuzemské mediální agentury nesouhlasí s úpravou cenové politiky společnosti Admosphere. Ta agenturám dodává jak monitorovaná data reklamního prostoru, tak kreativní monitoring reklamy. Předmětem nesouhlasu ze strany agentur má být i požadované zvýšení ceny, pokud data nebudou zpracovávána v softwaru AdWind Kite, který produkuje dceřiná společnost Admosphere AdWind Software.

„Samozřejmě je to pro nás velice nepříjemné. V době, kdy se k nám dostala informace o plánovaném zpoplatnění produkce dat pro jiný software, než je Kite, měli jsme již naplánovaný a uzavřený rozpočet pro rok 2015. Pokud bychom uvažovali o přechodu na nový software, úprava veškerých našich vnitřních systémů na zpracování dat si také vyžádá nějaký čas a dodatečné náklady. Takovéto zásadní změny a oznámení nelze dělat 14 dní před koncem roku. Se společností Admosphere budeme o současné situaci nadále jednat,“ poukazuje šéf výzkumu ZenithOptimedia Michal Šeda.

Adwind Kite vyvíjela společnost Adwind Software v posledních letech, získala pro něj i programátory z konkurenční společnosti Lerach (majetkově spřízněná s výzkumnou agenturou Median). Právě software od Lerachu dosud využívá většina mediálních agentur.

Základní verze Adwind Kite je oficiální součástí projektu měření televizní sledovanosti. „Zároveň je to jediný software, ve kterém můžeme jako producent dat garantovat správnost výstupů,“ říká ředitel Adwind Software Jakub Vidner. Z hlediska všech základních funkcí považuje vývoj softwaru za hotový, plánuje ale přidat pokročilejší funkce, a to i díky partnerství se společností Nielsen.

Obchodní ředitel Admosphere Tomáš Hynčica oponuje tomu, že nevyužívání softwaru Kite má znamenat vyšší cenu za odběr dat. „Takovouto interpretaci považuji za velmi zavádějící a nešťastnou. Na cenu licence k užití dat monitoringu reklamy nemá využití či nevyužití softwaru Kite žádný vliv. Cenová politika Admosphere je založena pouze na kvalitě a rozsahu poskytovaného produktu,“ říká. Připouští ale, že pokud některý z klientů bude poptávat úpravu dat do staršího nepodporovaného formátu, bude firma nucena požadovat úhradu nadbytečných nákladů spojených s výrobou a správou. O kvalitě řešení je přesvědčen. „ Admosphere v minulém roce přešla na nový produkční formát dat, který umožnil značné zrychlení výpočetního výkonu, po kterém trh dlouho volal. Přechod nám také pomohl výrazně zefektivnit některé klíčové kontrolní procesy,“ vyjmenovává.

Agentury ale tvrdí, že nemají žádné garance na zlepšení servisu nebo kvality dat. „Neustálé skokové zdražování bez záruky dalšího rozvoje a zkvalitňování služeb považuji za zneužívání postavení na trhu. Naším posláním je dodávat klientům maximální kvalitu služeb a zajistit jejich zlepšování,“ říká Zdeněk Kubena, data science director Omnicom Media Group.

Zástupci agentur si zatím nechtějí připustit, že by jednání s Admosphere mohlo ohrozit reportingy klientům, přestože ani tento scénář není vyloučen. „Naším prioritním cílem je, aby reporting pro klienty všech agentur GroupM nebyl žádným způsobem ohrožen či omezen,“ popisuje za Group M Jiří Udatný.

O tom, že by zúčastněné strany neměly nalézt shodu, neuvažuje ani Tomáš Hynčica. „Uvědomujeme si, že změna, i když k lepšímu, může být pro agentury krátkodobou zátěží. Děláme ale vše proto, aby bylo začlenění nového softwaru pro agentury přirozeným procesem, který umožní jejich lepší a pohodlnější práci s daty. Když se nám vše podaří, v což věříme, k žádné nedohodě nedojde,“ říká.

-mav-

Foto: Photospin