Retail Summit: Prazdroj chce mířit více na ženy
Konzervativní nejsou spotřebitelé, jedině podnikatelé, myslí si Grant McKenzie z Plzeňského Prazdroje.
„Neexistují konzervativní spotřebitelé, konzervativní jsou jedině podnikatelé,“ řekl na úterní konferenci Retail Summit marketingový ředitel společnosti Plzeňský Prazdroj Grant McKenzie. Od tohoto názoru, s důrazem kladeným na inovace, se také odvíjí způsob, kterou chce jeho pivní společnost navýšit u českých spotřebitelů konzumaci piva.
„V České republice převládá názor, že všichni milují pivo. Ale to není pravda, pivo odjakživa cílilo především na muže, tedy jen na polovinu populace,“ vysvětlil McKenzie. Z tohoto důvodu se Plzeňský Prazdroj chce se svými pivními značkami zaměřovat více na ženy, které mají stále silnější slovo v rozhodovacím procesu při nakupování.
Dalším krokem je ukázat lidem pivovarský um. Z tohoto důvodu jsou pivovary jednotlivých značek otevřeny veřejnosti. Jejich návštěvnost se během posledních sedmi let ztrojnásobila a jen loni je navštívilo na 600 tisíc lidí.
Důležité je podle McKenzieho rovněž spotřebitelům nabídnout dostatek různorodých „pivních příležitostí“, nejen těch klasických pro mužský kolektiv, ale i ty pro smíšenou společnost. Nelze se přitom omezovat jen na hospody, nutné je také vyjít vstříc i potřebám restaurací. Každá značka musí dokázat poskytnout pro dané prostředí vhodné variace v příslušném balení a velikostech. „Pivo musí být cool a relevantní pro současné spotřebitele,“ dodal McKenzie.
Změna přístupu je potřebná také v místě prezentace piva, a to nejen v místě prodeje, ale také v místě spotřeby. V místě prodeje je stále dominantní informací jen cena. Naopak chybí informace o rozdílech chutí, kategoriích. „Lidé, kteří dané kategorii více rozumí, jsou ochotni platit víc,“ zmínil McKenzie.
Nakonec podtrhl inovace, které podle něj hrají dvě důležité role. Zaprvé dokážou přivést spotřebitele do kategorie, což ukázala například cider Kingswood. Jeho spotřeba meziročně vzrostla o 650 %, přičemž téměř polovinu konzumentů tvoří ženy (47 %). V zimním období přišla značka navíc s horkou variantou, která nejen kompenzuje sezónnost produktu, ale chce také spotřebitelům na trhu horkých alkoholických nápojů nabídnout kvalitní pití za rozumnou cenu. Zadruhé mají podle McKenzieho inovace potenciál změnit percepci kategorie. Své dokáže prémiová skleněná lahev, nehledě na to, že jsou za ni lidé ochotni zaplatit víc.
-kch-