Tendr CzechTourism na rádia má Lin z Agrofertu
Tendr na rádia provázely námitky, CzechTourism musel zakázku vypsat znovu.
Vítězem veřejné zakázky na nákup mediálního prostoru v rozhlase pro CzechTourism se stala společnost Lin, která patří do mediální divize Agrofertu. Získala tak zakázku v hodnotě 5,4 mil. Kč a má zajistit propagaci turistického potenciálu České republiky prostřednictvím pořadu, který představí 17 turistických regionů.
Nabídka společnosti Lin byla podle informací MediaGuru.cz vyhodnocena jako nejlepší ve všech požadovaných kritériích (cena, kvalita zpracování propagace, poslechovost). Zadavatel dal této zakázce přednost před konkurenčními nabídkami od hlavní komerční konkurence – nabídkami od společností Radiohouse a Radio United Broadcasting.
Zajímavostí je ale skutečnost, že CzechTourism je zřízena Ministerstvem pro místní rozvoj (MMR), které v současnosti řídí zástupce hnutí ANO (Karla Šlechtová). Jediným akcionářem firmy Lin je Londa, která je stoprocentně vlastněna společností Agrofert Andreje Babiše, lídra hnutí ANO.
Tendr se také musel opakovat. Původně byl vypsán loni v listopadu, ale kvůli námitce jednoho z dodavatelů, který zadání tendru považoval za diskriminační (původně bylo požadováno celoplošné vysílání), byl v loňském prosinci zrušen. Zakázka byla znovu vypsána letos v březnu.
„Firma Lin se účastnila standardního a transparentního výběrového řízení na nákup mediálního prostoru v rozhlase, kde o výběru nejvhodnější nabídky rozhoduje hodnotící komise,“ uvedl pro ČTK mluvčí Agrofertu Karel Hanzelka.
Podle mluvčí agentury CzechTourism Michaely Klofcové bylo nyní všem uchazečům rozesláno oznámení o výběru nejvhodnější nabídky, přičemž uchazeči nyní mají 15 dní ode dne doručení tohoto oznámení na to, aby případně podali námitky proti rozhodnutí.
Společnost Lin je provozovatelem rádia Český Impuls. Londa provozuje nejposlouchanější tuzemské Rádio Impuls a rádio Rock Zone 105,9.
-mav-