Sdílecí tlačítka využívá na mobilech minimum lidí

pátek, 12. června 2015, 16:17 Internet & Mobil, Výzkum MediaGuru

S rostoucím významem mobilních zařízení se používání sdílecích tlačítek radikálně změnilo.

Používáte na webech tlačítka pro rychlé sdílení obsahu na sociálních sítích? Pak jste už asi sami zaregistrovali, že tzv. social share buttons dnes fungují mnohem hůře než v minulosti. Můžou za to hlavně mobilními telefony.

V době, kdy prohlížení internetu dominovaly stolní počítače a notebooky, byla sdílecí tlačítka důležitou součástí kampaní. S rostoucím významem mobilních zařízení a zejména aplikací se ale situace radikálně změnila. Skutečnost, že tato tlačítka už nefungují jako dřív, potvrdil i aktuální výzkum společnosti Moovweb.

Výsledky studie, kterou firma provedla na vzorku 61 milionů otevřených mobilních stránek, ukázaly, že jsou sdílecí tlačítka v mobilním prostředí prakticky nepoužitelná. Výzkum říká, že social share buttons používají pouhá 0,2 procenta uživatelů mobilních zařízení. V praxi to znamená, že je víc než 11krát pravděpodobnější, že člověk na mobilu klikne na reklamu než na tlačítko pro sdílení obsahu na sociálních sítích. O moc lépe si v tomto ohledu nevedou ani stolní počítače. Na nich tato tlačítka používá 0,6 procenta uživatelů. Pokud už někdo pomocí těchto tlačítek obsah sdílí, je to podle studie nejčastěji na Facebooku, Pinterestu a Twitteru.

Social Sharing Buttons

Důvodem takto nízké míry interakce je především rostoucí význam mobilních aplikací. „Že budou mít tlačítka pro sdílení na mobilních zařízeních nízké využití, je logické. Uživatelé jsou totiž v mobilech k sociálním sítím přihlášeni především skrze aplikace, a ne přes webové rozhraní,“ říká Ben Olšanský, specialista na sociální média z agentury Inspiro Solutions.  

„Na druhou stranu je třeba zvážit, zda je zjištěný ,engagement rate‘ ve skutečnosti opravdu tak nízké číslo, jak je prezentováno. Není překvapivé, že ke sdílení se odhodlá ještě o něco méně lidí, než kolik jich klikne na reklamu. Lidé jsou v tom, co prezentují na svých profilech, hodně vybíraví. Na druhou stranu i jedno sdílení může přinést desítky návštěv a zvlášť weby s populárním obsahem, jako jsou třeba 9GAG nebo magazíny, těží díky sdílecím tlačítkům stále masově návštěvnost, pokud mají vhodně vyřešeno jejich umístění a vzhled. Něco jiného jsou třeba e-shopy, kde se potřeba něco sdílet blíží nule, a velmi nízká čísla u tlačítek tak nevedou k ,sociálnímu potvrzení‘, ale spíše odradí,“ dodává Olšanský.

-kmc-