Media Bohemia loni mírně zvýšila výnosy
Výnosy z prodeje rádiové reklamy klíčové firmy MMS se ale v loňském roce snížily.
Rádiová společnost Media Bohemia, která je nejsilnějším subjektem na trhu komerčních regionálních rádií, v loňském roce mírně zvýšila své výnosy. Celkově dosáhly 79 mil. Kč, což bylo o 3 % více než v předcházejícím roce. Výsledek hospodaření v roce 2014 zůstal mírně nad nulou.
Základní výsledky Media Bohemia (tis. Kč)
2014 | 2013 | |
výkony | 79 320 | 76 686 |
provozní výsledek | -630 | -489 |
výsledek hospodaření | 192 | 213 |
Zdroj: účetní závěrka 2014
Tržby klíčové společnosti Media Marketing Services (MMS), která především prodává reklamní prostor v rádiích, dosáhly v loňském roce 591 mil. Kč, což bylo o 4 % méně než v roce 2013. Výnosy z prodeje reklamního vysílání tvoří největší část výnosů MMS (493 mil. Kč), loni ale meziročně klesly o 7 %. Druhou nejpodstatnější položku tvoří programové poradenství (46 mil. Kč v r. 2014) a internetové služby (16 mil. Kč). Obě jmenované zaznamenaly v loňském roce růst výnosů (zejména internetové služby).
Základní výsledky Media Marketing Services (tis. Kč)
2014 | 2013 | |
výkony | 590 560 | 613 078 |
provozní výsledek | -72 978 | -75 506 |
výsledek hospodaření | -118 516 | -120 091 |
Zdroj: účetní závěrka 2014
Podíl rádií, vlastněných skupinou Media Bohemia, přesahuje na rádiovém trhu 20 %. Společnost ovládá např. síť Hitrádií, Fajn rádií, rádií Blaník či City. Nejnověji fúzuje s několika dceřinými společnostmi provozujícími regionální rádiové vysílání (např. Rádio Tep, Helax, Prácheň, Gold či Blaník Valašsko). Pod Media Bohemia ale patří i internetové mediazastupitelství Impression Media, které v loňském roce navýšilo výnosy o téměř 50 % na 91 mil. Kč a skončilo v zisku necelých 1,7 mil. Kč.
Základní výsledky Impression Media (tis. Kč)
2014 | 2013 | |
výkony | 90 797 | 61 893 |
provozní výsledek | 1 719 | -6 851 |
výsledek hospodaření | 1 664 | -6 877 |
Zdroj: účetní závěrka 2014
Významná změna ve struktuře skupiny se odehrála na konci loňského roku, kdyby byla založena společnost Radiohouse (společná firma se skupinou Lagardére), která od ledna 2015 operuje na reklamním trhu.
Jak už jsme informovali na začátku týdne, tržby společnosti Londa, provozovatele Rádia Impuls, se loni mírně snížily o 5 % na 181 mil. Kč. Provozní zisk se naopak zvýšil na 48 mil. Kč (+34 %).
-mav-