V Británii se už testuje umělá inteligence v outdooru
Ve Velké Británii testují outdoorovou reklamu, která je řízena umělou inteligencí.
Pomalu, ale jistě přichází na scénu éra umělé inteligence. O jejím vlivu na reklamní byznys se mluvilo již na letošním festivalu Cannes Lions, kde zaznělo, že spolu s ní přichází radikální proměna marketingové komunikace. To, jak může umělá inteligence vypadat v reklamní praxi, testuje nyní britská agentura M&C Saatchi.
Agentura vyvíjí technologii, v níž umělá inteligence vybírá reklamní vizuály v návaznosti na reakci lidí. Testovací reklama propaguje fiktivní značku kávy Bahio, která má být podle slov Davida Coxe z M&C Saatchi tou „nejneutrálnější a nejnudnější značkou, jakou jsme si uměli představit“. K ní byla vytvořena sada vizuálů, které se liší fontem, barevností či doprovodnou fotografií.
Technologie s umělou inteligencí následně reklamu testuje nasazováním jednotlivých vizuálů a sledováním, jak se kolemjdoucí tváří, zda se usmívají, mračí nebo je jejich výraz neutrální. Na základě sebraných dat algoritmus poté sám vyhodnotí, který vizuál přináší nejlepší výsledky. Pokud by tedy chtěla značka u spotřebitele vyvolávat radostné pocity, algoritmus bude vybírat jen ty vizuály, které u kolemjdoucích zaznamenají úsměv.
-stk-