Hrubé mediální investice v červenci rostly o 5 %
První prázdninový měsíc se podle hrubých reklamních investic vyvíjel příznivě.

Objem hrubých reklamních investic směřovaných do nákupu reklamního prostoru v médiích dosáhl v letošním červenci výše 3,9 mld. Kč, což bylo o 5 % víc než ve stejném období roku 2014. Vyplývá to z monitorovaných investic společnosti Nielsen Admosphere.
Podle monitoringu nadále pokračoval růst investic do televizní reklamy, která si ve srovnání s loňským červencem připsala o 170 mil. Kč navíc. V procentuálním vyjádření dosáhl červencový nárůst investic do televizní reklamy 11 %. Podle hrubých investic z monitoringu se dařilo i tištěným médiím (+5 %) a mírně si polepšila i outdoorová reklama. Naopak pokles zaznamenala internetová display reklama. Jde ale jen o část vývoje internetové reklamy, protože monitoring investic nepostihuje všechny její typy.
Ceníková hodnota reklamního prostoru (Kč), červenec 2015
*Pozn.: internet zahrnuje jen display reklamu
Za prvních sedm měsíců letošního roku jsou investice podle monitoringu vyšší o 3 %.
Ceníková hodnota reklamního prostoru (Kč), I-VII2015
*Pozn.: internet zahrnuje jen display reklamu
TOP 10 zadavatelů reklamy do médií, I-VII/2015
zadavatel | objem I-VII/2015 (Kč) |
Unilever ČR | 900 797 366 |
Lidl Česká republika | 533 727 804 |
L'oréal Česká republika | 509 074 847 |
Procter & Gamble Czech Republic | 507 768 848 |
Sazka | 452 936 648 |
Mountfield | 449 415 797 |
Penny Market | 445 499 594 |
Alza.cz | 391 864 866 |
Billa | 370 930 049 |
Nestlé Česko | 368 170 698 |
Zdroj dat: Nielsen Adpmoshere
-mav-