Nejlíp vaří moje máma se na TV Joj slibně rozběhla
Přehled: Slovenské Parlamentní listy, nový seriál na TV Joj či svatební projekt Markízy.
Přinášíme další souhrn dění na slovenské mediální scéně. Živo je na televizních obrazovkách, ale také na slovenském internetu, kam vstoupily Parlamentní listy. A slovenské mediální agentury i letos potvrzují svoji úspěšnost v mediální soutěži Flema.
Odstartovaly slovenské Parlamentní listy
Web Parlamentní listy se rozšířil na Slovensko: tento týden spustil lokální verzi na adrese parlamentnelisty.sk. Bude přinášet také slovenský obsah – kromě agenturního zpravodajství i články, které podle Mediálne.sk tvoří domácí autoři. „Denně máme asi 20 až 25 tisíc čtenářů ze Slovenska. Ti nehledají témata o prezidentovi Kiskovi nebo Robertovi Ficovi, zajímá je náš obsah, uprchlíci, migrace a Řecko,“ řekl pro slovenské Stratégie Ján Holoubek, ředitel společnosti Our Media provozující Parlamentní listy. Ředitelkou slovenských Parlamentních listů je bývalá dlouholetá mluvčí televize Markíza a později projektová manažerka veřejnoprávní RTVS Oľga Dúbravská. Our Media oznámila vstup na slovenský trh letos na jaře, kdy do společnosti vstoupil jako partner senátor Ivo Valenta.
Talent dále čelí seriálu, SuperStar mírně nižší
Další díl reality show SuperStar dosáhl na TV Markíza v neděli 13. září 10% ratingu a podílu ve výši 25 % (12+). Vyplývá to z dat PMT. SuperStar tak oproti předešlému dílu v neděli 6. září mírně poklesla.
Konkurenční dovednostní show Česko Slovensko má talent na TV Joj se nadále ve středečním večerním vysílání daří čelit seriálu Horní, Dolní, který proti pořadu uvedla Markíza. Díl vysílaný ve středu večer 16. září oproti předchozímu týdnu navýšil sledovanost na 646 tisíc diváků, což v cílové skupině 12+ znamenalo 32% podíl na sledovanosti a stal se nejsledovanějším nezpravodajským pořadem dne. V komerční cílové skupině 12-54 si připsal 34% podíl.
Seriál Doktor Martin na prvním kanále STV nadále drží sledovanost nad úrovni 6% (12+). Díl vysílaný v neděli 13. září zaznamenal 12% podíl, což byl o dva procentní body nižší výsledek než před týdnem.
Formátu Nejlíp vaří moje máma se na Slovensku daří
Kuchařský formát společnosti FremantleMedia na Slovensku zatím uspěl. Televizi Joj, která ho pod názvem Moje máma vaří líp než tvoje vysílá denně od 18:00 a zabezpečuje si jím náběh pro následující zpravodajskou hodinu, za první měsíc vysílání přináší podle Stratégií.sk průměrný podíl na sledovanosti ve výši 22 % v reklamně důležité cílové skupině 12-54. Vyhrává také nad dramatikou: konkurenční Markíza v okně odstartovala nový slovenský seriál Kukačka, který ale zatím dosahuje jen podílu kolem 20 %. Naopak, „Moje máma“ je nad průměry Jojky, a to s lepšími čísly než její předchozí pořad: Soudní síň měla ve stejném slotu na jaře 15% share ve skupině 12-54. Formát koupila i TV Nova, vysílá ho pod názvem Nejlíp vaří moje máma.
Televizní lídr chystá novinku
Televize Markíza ohlásila novinku: svatební show. Žánr, který měl na Slovensku několikaletou přestávku, se vrátí zřejmě v roce 2016. Nový pořad je zatím jenom v úvodním castingovém stadiu, název nebo detaily o nasazení nejsou známy. Markíza hledá adepty a slibuje, že zaplatí jejich svatbu.
Pořad Milujeme Slovensko mezi nejsledovanějšími
Prvnímu kanálu STV se podařilo navýšit sledovanost soutěže Milujeme Slovensko, kterou zařazuje do pátečního prime-time. Druhý díl, vysílaný v pátek 11. září, zvýšil rating na 10 %, což v cílové skupině 12+ znamenalo, že se dotáhl na seriál Bouřlivé víno (Markíza) a stal se druhým nejsledovanějším nezpravodajským pořadem pátečního večera. Pořad je znám z obrazovek TV Prima pod názvem Máme rádi Česko.
Autor nejdelšího denního seriálu ukáže nový projekt
Slovenská komerční dvojka TV Joj chystá nový seriál od Andyho Krause, který pro ni v minulosti vytvořil nejdelší slovenský denní seriál Panelák. Teď změní žánr a vrátí se ke komediím, které dělal předtím. Novinka Dvojičky, odehrávající se ve venkovském prostředí, odstartovala v sobotu 19. září kolem 22. hodiny s náběhovou křivkou po show Česko Slovensko má talent. Následující týden už dostane silnější čas od 20:30. Joj také chystá více změn v týdenním prime-timu.
Kampaň s Evelyn pro Heineken ve finále Flema
Agentura Made by Vaculik je ve finále letošního ročníku mediální soutěže Flema v kategorii Nejlepší kampaň. Nominaci si agentura vysloužila za kampaň pro Heineken Slovensko, konkrétně značku Strongbow, do které zapojila komičku Evelyn.
V kategorii Nejlepší malá kampaň mají své želízko v ohni hned dvě slovenské agentury – Carat za kampaň pro WellGiving (Darujte Vánoce) a Starmedia za kampaň pro RWE. Už v tuto chvíli je jasné, že slovenské mediální agentury uspějí v kategorii Nejlepší malá kampaň. Vedle obou zmíněných nominací už žádné jiné v této kategorii nejsou. Starmedia má šanci i v kategorii venkovní reklamy za kampaň pro Coca-Colu. Kompletní shortlist si můžete prohlédnout zde.
-ik-, -mav-