Media Club: První HbbTV spot zasáhl 620 tis. diváků
Media Club ze skupiny Primy vyzkoušel v ostrém provozu první komerční kampaň v hybridním vysílání.
Obchodní zastupitelství Media Club, které v letošním roce prodává reklamu pro média skupiny Prima, Barrandov a Óčko, realizovalo první komerční kampaň na základě technologie HbbTV (hybridní vysílání). Kampaň pro společnost Vodafone trvala jeden týden v září a podle společnosti měla oslovit 620 tis. diváků.
Kreativa kampaně využívala formátu tzv. červeného tlačítka, které se zobrazovalo v pravém dolním rohu televizní obrazovky v jednotlivých pořadech po dobu jednoho týdne. Diváci byli během pořadů vyzýváni k jeho stisknutí. Poté byli přesměrováni na cílovou HbbTV stránku klienta Vodafone, kde byl promován Rodinný tarif Red+.
„Výsledky kampaně ukázaly, že nejvyšší penetrace TV disponující technologií HbbTV je u diváků kanálu Cool. Nejvyšší proklikovost jsme zaznamenali u vysílání TV Prima,“ komentoval výsledky Daniel Grunt, ředitel nových médií FTV Prima. Nejlepších výsledků měla kampaň dosáhnout u pořadů Česko Slovensko má talent, Ano, šéfe!, Vinaři, Autosalon a Bořiči mýtů.
Podle provedeného měření je aktuálně v ČR necelých 750 tisíc televizních přijímačů v terestrické síti připojených k internetu a podporujících technologii HbbTV. Podle odhadu Českých Radiokomunikací bude do konce roku 2020 v Česku 3,6 milionu domácností s alespoň jedním televizním přístrojem umožňujícím využívání HbbTV. Celkový potenciál HbbTV pro internetovou reklamu odhaduje ČRa do roku 2020 na 1 mld. Kč.
Media Club počítá s prodejem HbbTV reklamy ve své obchodní politice pro rok 2016. Klienty chce k využití HbbTV motivovat. Výhodou HbbTV má být interaktivita formátů známá z internetového prostředí a jejich propojení s televizním vysíláním.
-mav-