Slovenská rádia se brání proti kvótám
Slovenská rádia jsou nespokojená se zaváděním kvót na slovenskou hudbu, obrátí se na EK.
Pánský magazín rebranduje, televize dělají programové změny, Starmedia uspěla na Flemě. Přinášíme další souhrn dění na slovenské mediální scéně za uplynulý týden.
Rádia osloví Evropskou komisi
Soukromá rádia ohlásila, co hodlají podniknout proti kvótám na slovenskou hudbu, jejichž zavedení už podepsal prezident Kiska. „Naše kroky budou směrovat na Evropskou komisi (EK), kde podáme stížnost, protože tato legislativa je v rozporu s právem EU. Zároveň budeme podporovat aktivitu směrem k Ústavnímu soudu, protože tento zákon má dopad na vnitřní trh, který diskriminuje. A potom uvidíme, co bude dál,“ řekl pro Stratégie šéf Asociace nezávislých rozhlasových a televizních stanic Patrik Ziman, který zároveň řídí Fun rádio.
Přesun Horní Dolní Markíze pomohl
Přesun seriálu Horní Dolní ze středečního prime-time na pondělní večer přinesl TV Markíza zatím nejlepší čísla podzimu. Seriál se stal nejsledovanějším pořadem dne, v širší skupině 12+ dosáhl podílu 36 %, v komerční cílové skupině 12-54 se dokonce dostal nad 45 %. Markíza uspěla i se startem pořadu Kredenc, který vysílá v druhém večerním slotu. Stal se druhým nejsledovanějším nezpravodajským pořadem dne s podílem 29 % (12+).
Empresa přivede titul Interview
Slovenský Farmář od českých tvůrců vypadává z programu
TV Joj škrtla z programu show Farmář hledá ženu, kterou pro ni vůbec poprvé připravuje režisér české verze Jan Bělohlavý. Právě nový slovenský Farmář měl být bližší českému a místo kontroverzí vsadit na romantiku. Po přesunu z 22. hodiny na 22:45 přišla další změna: Joj teď pořad úplně stáhla. Pro Stratégie uvedla, že se vrátí v roce 2016. Výkony byly proměnlivé, často pod průměrem TV Joj.
Sme připravuje novou podobu webu
Novou podobu webových stránek připravuje deník Sme.sk. Deník už spustil v upraveném designu tři rubriky, ostatní mají v tomto duchu následovat – brzy by se měla změnit rubrika Ekonomika a před koncem roku i domácí a zahraniční zprávy. Chystá se i nová podoba home page, rovněž v responzivním designu. Za nejviditelnější označuje provozovatel změnu písma. Má být stejné jako v tištěném vydání deníku, ale s tím rozdílem, že toto je upravené pro web. Deník připravuje i lepší možnosti plateb pro předplatitele.
Vydavatelství Penty rebranduje pánský časopis
Vydavatelství News and Media Holding mění svůj pánský měsíčník Brejk: od listopadového čísla změní název na Break a dostane také nový formát a design, uvádí Stratégie. Časopis má také nového šéfredaktora Petra Nováka. Naposledy v srpnu prodal 7 116 výtisků.
Deník N má přes kiosk 8 tisíc stažení měsíčně
Aplikace kiosk Deníku N, která je určená pro prodej elektronického vydání titulu, eviduje 5 tis. instalací na zařízeních iOS a dalších 3700 na zařízeních Android. Měsíční stažení dosahuje počtu osmi tisíc, denně je to 300-400 stažení. Na konferenci Czech Internet Forum, která se uskutečnila tento týden v Praze, to uvedl Radoslav Augustín, manažer online projektů Deníku N.
Starmedia znovu úspěšná na Flema Media Awards
Slovenská agentura Starmedia bodovala v letošním ročníku soutěže Flema Media Awards, která oceňuje kreativní řešení v médiích. Za kampaň Hřejivé Vánoce pro RWE Gas Slovensko získala zlato v kategorii Nejlepší malá kampaň. Koncept kampaně s vyhřátou zastávkou MHD a s vyhřátými vánočními trhy od RWE, přinesl značce 10% nárůst znalosti. Starmedia byla navíc vyhlášena slovenskou agenturou desetiletí v historii soutěže Flema. Ze slovenských agentur posbírala nejvíce cen, následovaly MEC Slovakia a digita.sk.
Rádia se uchází o lukrativní frekvenci
Silná ženevská frekvence 94,5 MHz pokrývající region Žiliny je volná a uchází se o ní až sedm hráčů: kromě veřejnoprávní RTVS také rádia Anténa Rock, Rocková republika, Rádio Best FM, Rádio Vlna, Europa 2 a Rádio One Retro. Všiml si web Mediálne.sk s tím, že Rada pro vysílání rozhodne o tom, komu frekvenci přidělí, v listopadu.
Výzkum důvěryhodnosti těsně pro TV Markíza
Agentura Median SK zveřejnila nové výsledky důvěryhodnosti televizního zpravodajství. Jedničkou je opět Markíza, kterou za nejdůvěryhodnější označilo 28,7 % respondentů, dvojkou RTVS s 27,2 % před Joj (18,4 %) a TA3 (12,9 %). Výsledky za poslední čtyři roky, velikost vzorku a metodiku naleznete na webu Medianu.
-ik-, mav-