Markíza zařadí MasterChef, Joj chystá show Talent
Reality show dostanou další prostor ve vysílání slovenských stanic Markíza a TV Joj.
Obě hlavní komerční televize připravují další pořady typu reality show. Markíza už v dubnu zařadí kuchařskou MasterChef, zatímco konkurenční Joj plánuje ještě letos vysílat novou řadu soutěže Česko Slovensko má talent. K významné fúzi dojde také na poli online a tištěných médií, když se sloučí firmy Ringier Axel Springer Slovensko a Azet.sk. Přinášíme další souhrn událostí ze slovenského mediálního trhu za uplynulý týden.
Markíza zařadí další reality show
TV Markíza uvede ještě v průběhu letošního jara novou řadu kuchařské reality show MasterChef Slovensko. Diváky už seznámila s trojicí porotců, kteří v pořadu vystoupí. Půjde o Martina Záhumenského, Jaroslava Ertla a Branislava Križana. Podle předběžných programových plánů zamýšlí Markíza začít vysílat novou řadu reality show na začátku dubna. Ve vysílání by se měla objevit dvakrát týdně – v úterý a ve čtvrtek od 20:30. V tomto čase by pak prime-timové pořady Markízy vypadaly následovně: pondělí Horní Dolní, úterý a čtvrtek MasterChef Slovensko, středa ChartShow, pátek Farma, sobota film a neděle Tvoje tvář má známý hlas. Převahu tak budou mít pořady typu reality show. Původní seriálová tvorba bude zastoupena jen seriálem Horní Dolní, seriál Bouřlivé víno půjde nově v podvečer od 17:50.
Joj přinese další řadu ČS má talent
Televize Joj připravuje do vysílání novou řadu talentové reality show Česko Slovensko má talent. Úspěšnou reality show chce do vysílání zařadit ještě letos. První castingy do nové řady probíhají v několika slovenských městech už tento víkend.
Loňské podzimní vysílání Česko Slovensko má talent se stalo nejsledovanějším podzimním nezpravodajským pořadem na TV Joj. Celkově show zaznamenala podíl na sledovanosti 30 %(12+) a 34,4 % (12-54).
Ringier a Azet.sk se sloučí
Akcionáři společností Ringier Axel Springer Slovakia a Azet.sk se rozhodli spojit obě společnosti do jedné firmy a vytvořit tak největší multimediální společnost na Slovensku. K fúzi dojde 1. června 2016, všechna aktiva společnosti (např. servery Azet.sk, Aktuality.sk, Pokec.sk, Bistro.sk a další) budou po sloučení provozovány pod hlavičkou Ringier Axel Springer Slovakia. Sídlo vydavatelství zůstane v Bratislavě, zatímco kompetence v oblasti IT a webdevelopmentu v Žilině.
Celé online portfolio stejně jako portál Azet.sk budou i nadále provozovány pod značkou Azet.sk. V čele sloučené společnosti s cca 800 zaměstnanci bude nadále Milan Dubec. Akcionářská struktura po sloučení zůstane neměnná. Majoritní podíl drží Ringier Axel Springer Media AG, minoritním akcionářem zůstane Milan Dubec.
Portfoliem tištěných titulů zasáhne sloučená společnost až 47 % čtenářů všech slovenských deníků a časopisů a svým online portfoliem víc než 83 % slovenské internetové populace.
Tvoje tvář potvrdila nadprůměrný výsledek
I druhé odvysílání reality show Tvoja tvár znie povedome přinesla TV Markíza nadprůměrný výsledek. Druhý díl dosáhl v komerční cílové skupině 12-54 ratingu 13 % a podílu na sledovanosti 37,3 %, informovala Markíza. V širší divácké skupině 12+ vidělo pořad 615 tis. diváků. V cílové skupině žen 15-24 se podíl pořadu vyšplhal na 62 %. Celkově byla pěvecká imitační reality show nejsledovanějším pořadem nedělního vysílání ve skupině 12-54 (13.3. 2016).
V pondělním večerním vysílání Markízy dále velmi dobře funguje seriál Horní Dolní. Premiérový díl vysílaný v pondělí 14. března se stal v cílové skupině 12-54 nejsledovanějším pořadem dne, když dosáhl ratingu 16,9 % a podílu 45 %. Podle informací TV Markíza jde zatím o nejlepší výsledek televizního pořadu v roce 2016.
Mafra Slovakia loni opět zisková
Tržby společnosti Mafra Slovakia dosáhly v loňském roce 7 mil. euro (cca 189 mil. Kč) a ve srovnání s rokem 2014 se zvýšily o 16 %. S odkazem na výsledky zveřejněné v účetní uzávěrce o tom informoval server Mediálne.sk. Zisk před zdaněním představoval v loňském roce 189 tis. euro (cca 5,1 mil. Kč) a ve srovnání s předešlým rokem se ztrojnásobil. Mafra Slovakia tak potvrdila ziskové hospodaření druhý rok po sobě. Hlavní novinkou vydavatelství v loňském roce byl ženský magazín Evita, který se prosadil mezi top tituly ve svém segmentu.
RTVS nasadí na Velikonoce nový vizuál
Veřejnoprávní RTVS nasadí nový vizuální koncept pro velikonoční období, který vychází z projektu nového grafického identu stanic Jednotka a Dvojka. Vznikl v interním týmu RTVS, na jeho realizaci spolupracovala také společnost Oficina. Velikonoce patří vedle Vánoc k jediným svátkům, které RTVS reflektuje ve své grafice.
Ukázka velikonoční grafiky pro kanál Jednotka
-mav-