CerebroAd chce narovnat trh internetové reklamy
Boj s podvodnými impresemi nebo záměr měřit český internet ohlašuje CerebroAd.com.
CerebroAd.com je ryze český projekt, jehož cílem je nabídnout zadavatelům reklamy (reklamní a mediální agentury, případně marketingová oddělení menších firem) relevantní a pokud možno nezkreslená data pro vyhodnocování a plánování budoucích reklamních kampaní. Toho chce dosáhnout především pomocí vlastního adservingu, což je nastroj na vydávání a měření online reklamy. „S vlastním řešením jsme schopni jít takříkajíc na kost každého našeho měřicího kódu a revidovat na trhu dnes zavedené metriky a způsoby měření reklamy. Chceme se především vyhnout zkreslení výsledků z kampaní, o kterých dnes většina zadavatelů reklamy vůbec netuší. Zadavatelé reklamy by pak museli často přehodnotit využívání některých publisherů a inventory,“ uvedl v rozhovoru pro MediaGuru.cz Pavel Pastor, zakladatel a vizionář celého projektu. „Našim cílem je nabídnout klientům moderní nástroj na měření, analýzu a vizualizaci dat z online reklamy,“ dodává.
Jeho společníky jsou Martin Kyncl a Alexander Bruna z výkonnostní agentury Hifive Traffic, jejíž klienti služby CerebroAd.com už dnes využívají. „CerebroAd.com vznikla z potřeby dělat věci lépe, než je dnes dělá zbytek trhu,“ přiblížil šéf obchodního rozvoje Martin Kyncl. Službu podle jeho slov vyvinuli proto, že neměli pro měření svých kampaní žádný relevantní a dostatečně transparentní nástroj.
Adserving je nabízen za podmínek, kdy nerozlišuje velikosti bannerů nebo datové velikosti. Jeho součástí je garance rychlosti vydání bannerů nebo modelace překryvu uživatelů v reálném čase a do budoucna bude k dispozici i atribuční modelace. Přestože hlavním byznysem CerebroAd.com je adserving, obsahuje i další nástroje, jako je PPC reporting, který už firma od dubna prodává. Od května letošního roku podporuje několik PPC systémů nejen v České republice a na Slovensku. Aktuálně ho využívá přes 300 klientů a několik mediálních agentur. PPC reporting je automatizovaný reporting systémů Sklik, Adwords, Google Analytics, Facebook, Szbozi.cz a heureka.cz. „Umíme automaticky a téměř v reálném čase vygenerovat report ze všech systémů, který je především plně costumizovatelný. Každý klient má jiné nároky na reporting, ať funkční, tak třeba vizuální, na to jsme připraveni. V našem rozhraní si může vytvořit jakýkoliv report dle potřeby. Hlavní výhodou je pak úspora času v práci planerů na reportingu. Agentury mohou jejich čas využít určitě lépe,“ přibližuje Kyncl.
CerebroAd.com zároveň připravuje vlastní DMP platformu, kde si zadavatelé reklamy budou moci nakoupit relevantní publika podle zájmů. „Naše vize do budoucna je stát se i nákupní platformou pro programatickou reklamu, ale to už předbíháme“ dodává Pastor. Dále uvádí, že je pro společnost důležitá otevřená diskuse o měření a interpretaci výsledků kampaní. Trh je potřeba edukovat, považuje ho za „brutálně pokřivený“. Na českém trhu chce proto bojovat s problémem tzv. fraudů (podvodných impresí, které uživatelé nemohli vidět), důraz klade na „správné“ měření imprese. „Co je imprese? Měříme více než imprese. Pro nás je klíčový adserving prodaného prostoru,“ popisuje Pastor.
CerebroAd.com tak imprese měří nejen podle současných standardů, ale používá i další metriky: dotaz na kód, zobrazení pixelu a viditelnou impresi (tj. zobrazení banneru podle standardu zadavatele). Podle Pavla Pastora měření CerebroAd.com ukázalo, že v uvedených parametrech mohou být oproti zvyklostem na trhu značné rozdíly. To se konkrétně týká viditelných impresí, kde CerebroAd naměřil až o 60 % nižší výsledek, než jiné tuzemské platformy. Fraudové kliky pozná a změří reálný klik uživatele. „Poskytujeme údaj o tom, kolik bylo kliků, a kolik bylo reálných kliků. Rozdíl může být až třetinový,“ říká Pastor. „Další oblastí je měření kontextové shody. Jsme schopni ukázat, kolik procent inventory mělo kontextovou shodu, protože známe uživatelovu absolutní URL v prohlížeči,“ dodává. V blízké době chce uvést i cílení podle nákupních zájmů spotřebitelů. „Neříkáme, že máme dokonalá data, například socio-demografii bez dotazníků nejde zcela popsat, ale jde o to, kdo a jak s daty pracuje. My chceme ukazovat a nabízet kontextuální data nebo data z nákupních cyklů. Budeme tak například schopni říct, jak daleko má uživatel do svého dalšího nákupu,“ objasňuje.
CerebroAd.com, která je členem tuzemského internetového sdružení SPIR, má ambice i v oblasti měření návštěvnosti, kde se netají záměrem utkat se o zakázku na měření návštěvnosti českého internetu NetMonitor. Z hlediska působnosti by se chtěla také rozšiřovat do dalších zemí. „V příštím roce se chceme zaměřit na východní trhy,“ uzavírá Kyncl.
-mav-