Mediální tendry 2023: Nejvíce získaly OMD a Knowlimits

úterý, 26. března 2024, 09:00 Reklama MediaGuru

Žebříček COMvergence přináší pohled na přesuny rozpočtů a úspěšnost mediálních agentur a sítí mediálních agentur ve výběrových řízeních na českém trhu v roce 2023.

Ilustrační foto, zdroj: Freepik

Ilustrační foto, zdroj: Freepik

Mediální agentury OMD a Knowlimits se v roce 2023 staly nejúspěšnějšími agenturami v získávání nového byznysu na českém trhu. Obě shodně obsadily první místo. Do trojice TOP mediálních agentur, kterým se nejvíce dařilo na poli nového byznysu, patří ještě Essence Mediacom. Ukazují to data platformy COMvergence, která jsou zveřejněna v pravidelné zprávě New Business Barometer 2023.

Z pohledu sítí mediálních agentur si vedla nejlépe Omnicom Media Group, dále pak GroupM a Publicis Media.

Zpráva hodnotí výkony mediálních agentur na poli nového byznysu. Data zahrnují výběrová řízení, jejichž výsledek byl ve sledovaném roce oznámen, započítávají se regionální i globální tendry a zohledňují se i rozpočty klientů, které se agenturám podařilo obhájit. Žebříček tak nevyjadřuje sílu agentur a sítí podle celkových rozpočtů klientů, ale podle přírůstků a ztrát v posledním roce.

Agentuře OMD se za rok 2023 podařilo připsat si v novém byznyse celkem 44 mil. USD (nově získané i obhájené). Objemově největším obhájeným klientem je druhý největší tuzemský zadavatel Kaufland. Agentura také mimo jiné potvrdila rozpočet Pivovarů Staropramen. K rozpočtově největším novým klientům OMD se pak řadí Beiersdorf či Tchibo. 

Knowlimits získala v roce 2023 nový byznys v hodnotě 43,8 mil. USD. Největším novým klientem je Mountfield (dříve Médea). K dalším rozpočtově největším novým klientům patří i Fio banka (rovněž dříve Médea). K nejvýznamnějším obhájeným se řadí Asko Nábytek a Bauhaus

Agentura Essence Mediacom si za rok 2023 celkově připsala 26,3 mil. USD. Podstatnou část této sumy tvoří obhájený rozpočet společnosti Lidl, největšího tuzemského reklamního zadavatele. Novým klientem agentury se loni stala Revolut.

COMvergence udělila MediaGuru.cz souhlas se zveřejněním TOP tří mediálních agentur v novém byznyse a TOP tří sítí mediálních agentur. Proto nezveřejňujeme celé žebříčky.

TOP 3 mediální agentury v Česku podle nového byznysu v roce 2023

pořadí agentura přírůstky (mil. USD) z toho ztráty (mil. USD) z toho vítězné tendry (mil. USD) z toho obhájené tendry (mil. USD)
1. OMD +44 -5,1 +21 +28,1
1. Knowlimits +43,8 -1,7 +38,5 +7
3. Essence Mediacom +26,3 -2,8 +1,7 +27,4

TOP 3 sítě agentur v Česku podle nového byznysu v roce 2023

pořadí síť agentur přírůstky (mil. USD) z toho ztráty (mil. USD) z toho vítězné tendry (mil. USD) z toho obhájené tendry (mil. USD)
1. Omnicom Media Group +50,7 -16,6 +30,9 +36,4
2. GroupM +29,1 -15,7 +17,4 +27,4
3. Publicis Media +18,8 -12,1 +28,6 +2,3

Zdroj: COMvergence

COMvergence za rok 2023 v Česku evidovala 123 klientských tendrů v celkové výši 232 mil. USD (cca 5,4 mld. Kč). Poměr globálních a lokálních tendrů byl rovnocenný. Třetinu z celkového objemu výběrových řízení agentury obhájily. Největším tendrem z pohledu velikosti rozpočtu bylo výběrové řízení společnosti Lidl. Vedle Lidlu (Essence Mediacom), Kauflandu (OMD) a Mountfieldu (Knowlimits) se k největším tendrům roku 2023 zařadila výběrová řízení značek Ferrero (nově získala agentura Carat) a Komerční banky (nově má iProspect).

-mav-

Pozn.: Server MediaGuru.cz provozuje mediální agentura PHD, která je součástí Omnicom Media Group