O2 vrací reklamní slogan „Více ze života", mění komunikaci

úterý, 30. dubna 2024, 13:30 Marketing, Reklama MediaGuru

Značka O2 se v komunikaci zaměří na pozornost k zákazníkům, zdůraznit chce zlepšování jejich životů díky vhodným technologiím.

Nov komunikační vizuál O2, zdroj: O2

Nov komunikační vizuál O2, zdroj: O2

Značka O2 posouvá svůj strategický důraz na zákazníka a jeho zážitek s technologiemi a jako svou misi vnímá zlepšování života lidí prostřednictvím technologií. Chce ale upozorňovat i na jejich odvrácenou stránku, kterou s sebou jejich používání může nést. Posun značky operátor podpoří zaváděcí kampaní, proměnou projde i vizuální identita, včetně fontu, modrého gradientu a bublin.

Novou kampaň spustí O2 v květnu, kreativně ji připravil tým Free Andy Agency a pražská pobočka agentury VCCP. Spojuje v sobě všudypřítomnost technologií a jejich propojení do lidských životů se záměrem přinášet „více radosti, spokojenosti i rovnováhy”. Tuto myšlenku rozvíjí nový kreativní koncept „Více ze života“, kterým O2 vrací svůj bývalý claim, který používala ještě její původní značka Eurotel. Nadále pracuje s postavou Evy, v novém konceptu ale její podobu upravuje a posouvá ji „blíž lidem". 

„Tento claim se do komunikace firmy vrací po více než 20 letech. Tehdy provázel spouštění vůbec první české mobilní sítě Eurotel (přímého předchůdce O2), kdy operátor přinesl lidem nejnovější technologie, aby jim zlepšil život. A tato filozofie se za dvě dekády nezměnila, naopak – v dnešní době, kdy jsou technologie všude kolem nás, nabírá na ještě větší důležitosti. Slogan tak skvěle vystihuje naši současnou brandovou strategii a dobře podtrhuje její další posun směrem k zákazníkovi,“ přiblížil David Daneš, ředitel marketingové komunikace O2. 

V televizi se nejprve objeví 40vteřinové spoty věnované 5G síti a službě Data naplno. Kampaň se objeví dále v outdooru, printu, síti prodejen O2, online, socialu, directu a dalších kanálech. 

Zdroj: O2

Strategie  marketingové komunikace O2 se nově opírá o čtyři pilíře: Více možností (díky digitálnímu ekosystému – neomezené mobilní tarify, internet domů, O2 TV),  Více spojení (díky Inteligentní síti – technologie optického připojení), Více bezpečí (díky ochraně od O2 – služba O2 Security, edukace digitální bezpečnosti) a Více rovnováhy (díky digitálnímu zdraví – projekt O2 Digitální zdraví, který startuje na začátku května). 

„Podkladem pro novou strategii byly hodiny hloubkových rozhovorů se zákazníky, kteří přirozeně vyhledávají nové technologie a rádi je ve svém životě využívají. Z výzkumu realizovaného společností Kantar vzešly tři základní oblasti, které jsou pro lidi ve vztahu k technologiím nejdůležitější. Chtějí toho více zvládnout a být efektivnější. Chtějí se cítit v digitálním prostředí v bezpečí a chránit své soukromí, a také chtějí mít technologie pod kontrolou a cítit se s nimi v pohodě. A přesně na to jako značka reagujeme,“ vysvětlil David Daneš.

Primární cílovou skupinou se stávají „progresivní domácnosti", které mají rádi technologie, rádi se připlatí za kvalitní služby a kteří ovlivňují rozhodování rodiny (jsou i lokální influenceři). Neznamená to ale, že by O2 opouštělo komunikaci na širokou skupinu uživatelů. Definovaná cílová skupina progresivních domácností má pomoci O2 s tvorbou nových projektů a slouží ji jako referenční skupina. „Chceme aby, značka O2 byla skvělou nejen v segmentu mobilních operátorů, ale aby patřila mezi největší značky obecně. Proto nám pomáhá definice jádra cílové skupiny," vysvětlil Jakub Petřina, Group Head of Brand Strategy mateřské společnosti PPF. PPF chce podle Petřiny stavět své značky jako dlouhodobě úspěšné brandy, nejen jako značky s dobrými finančními výsledky. „U každé značky máme plán, jak je posouvat dál," dodal. 

Posun značky dokresluje i nová vizuální identita O2, kterou připravila londýnská agentura Wolff Olins a aktuálně startuje i v dalších trzích, kde značka působí. Ta zahrnuje mimo jiné nový font „On Air“ od studia Monotype, novou modrou barvu nazvanou „Beyond Blue“, výraznější modré gradienty i charakteristické bubliny. Jediné, co zůstává v původní podobě, je minimalistické logo O2.

O2: Více ze  života 

  • Strategy Planner: Tomáš Mrkvička
  • Kreativní agentura: Free Andy Agency, VCCP   
  • Klient: David Daneš, Tomáš Hoyer
  • Klientský servis: Dagmar Mikšíková a Žofia Drugdová, Ondřej Fiala
  • Production Manager: Samantha Berdy 
  • Kreativní team: Ondřej Křišťan, Marek Linhart
  • Produkce kampaně: Alien Studio, Haike Tomková   
  • Režisér: Max Turek   
  • Filmová produkce: Boogie Films 
  • Animace a obrazová postprodukce: Alien Studio, Ivan Uličný  
  • Zvuková Postprodukce: Kabelovna Studios

-mav-