Mediální slovník
Benefit značky
Benefit značky je to, co značka přináší cílové skupině, svým spotřebitelům, čím je pro ně přínosná. Je však důležité rozlišovat mezi benefity a atributy značky.
Příklad:
Značka X tvrdí: „Pečujeme o vás. Vy žijte, my se postaráme o detaily.“ Fakt, že značka o vás pečuje, je její vlastnost, atribut značky. Skutečnost, že produkty této značky šetří váš čas a myšlenkovou kapacitu, abyste se nemuseli o nic starat, to je benefit značky, přínos pro váš život.
Rozeznáváme emocionální a funkční benefity:
Emocionální benefity: Díky značce se můžete cítit lépe nebo pocítíte klid a jistotu, zbavíte se starostí apod.
Funkční benefity: Nemusíte se o něco starat, vyřízení záležitosti pro vás bude jednodušší, rychlejší, pohodlnější.
Související pojmy: