Mediální slovník
Buzzmarketing
Buzzmarketing je marketing zaměřený na vyvolání rozruchu, bzukotu, hukotu (buzzu) okolo určité značky (produktu, společnosti, akce). Jeho cílem je poskytnout skvělé téma pro diskusi mezi lidmi (Word of Mouth marketing) a v médiích. Za součást buzzmarketingu lze označit i virální marketing (šíření sdělení v online prostředí) a guerilla marketingu.
Pojem buzzmarketing proslavil marketér Mark Hughes ve své knížce Buzzmarketing. Get People to Talk About Your Stuff. O buzzmarketing se snaží či snažila většina velkých světových zadavatelů reklamy (Nike, Unilever a další). Pro případné zájemce je však třeba zmínit, že vytvořit koncept opravdové buzz kampaně (tedy té, co opravdu začne sama rozšiřovat chtěné sdělení) není nic jednoduchého. Je třeba mít v oboru zkušenosti a je třeba kampaň promyslet do největších detailů. Nedomyšlená buzz kampaň se totiž může snadno obrátit proti jejich tvůrcům.
Příklad velice úspěšné buzz marketingové kampaně: Nike
Kampaň měla takový úspěch, že všechna fotbalová diskusní fóra na světě byla zaplněna diskusemi, zda se jedná, či nejedná o podvod. Dosáhlo se i toho, že video bylo rozebíráno v prestižních fotbalových pořadech, kde se o „pravosti" dohadovali i odborníci. Ke kampani se musel vyjádřit i Zinedine Zidane, který má smlouvu s konkurenčním adidasem. A jen pro informaci: video je podvod...
Buzzmarketing je někdy též interpretován jako získání kladných doporučení a referencí (na nějaký produkt) od samotných zákazníků.
Související pojmy:
Slovník internetové reklamy, Úvod do internetového trhu, Výkonnostní marketing, Search Engine Marketing