Mediální slovník
CPV
Cost Per View, neboli cena za jedno zhlédnutí reklamního videa. Jedná se o cenový model používaný v digitálních video kampaních. Zhlédnutí bývá nejčastěji definováno jako 2 sekundy po sobě následující video přehrávání s hlasem zapnutým nebo kliknutí uživatele na video (definice podle IAB, Internet Advertising Bureau). Tato definice se používá pro zobrazování statistik zhlédnutí videí a umožňuje standardizovat měření účinnosti videoreklam. Kritici však poukazují na to, že definice dle IAB není dostatečně přísná a může vést k nadhodnoceným statistikám zhlédnutí videa.
K alternativním cenovým modelům reklamních video kampaní pak patří například CPM (inzerent platí za pouhé zobrazení videa) nebo CPCV (Cost per Completed View). Pro výpočet CPV je třeba vydělit celkové reklamní výdaje na dané video celkovým množstvím dosažených zhlédnutí videa.
CPV = Celkové reklamní výdaje / Doručená zhlédnutí
Související: