Mediální slovník
Míra prokliku
Míra prokliku (CTR / Click Rate). Udává poměr mezi počtem zobrazení reklamy a počtem kliknutí na tuto reklamu.
Jde o jeden z nejpoužívanějších ukazatelů v digitální reklamě, často je používán pro vyhodnocení úspěšnosti oslovení určité cílové skupiny. Čím vyšší CTR, tím lépe. Nízké CTR oproti benchmarku daného formátu či průměru kampaně může signalizovat špatnou kreativu, příliš dlouho trvající kampaň, špatné zacílení cílové skupiny nebo nezajímavou obchodní nabídku. Podezřele vysoké CTR naopak poukazuje na Click Fraud.
Příklad:
Reklamní banner se zobrazil 1000x, z toho 25 uživatelů na něj kliklo a dostalo se na cílový web. Míru prokliku spočítáme jako 25/1000*100 = 2,5 %
Související pojmy:
Slovník internetové reklamy, Úvod do internetového trhu, Výkonnostní marketing, Search Engine Marketing