Google mění algoritmus, upřednostní mobilní verze
Stránky přizpůsobené mobilům budou mít od úterý prioritu v mobilním vyhledávání Googlu.
Od třetího dubnového týdne už nebude stačit optimalizovat stránky a jejich obsah. Na prvních pozicích se v mobilním vyhledávání Google totiž objeví jen ty firmy, které budou mít stránky přizpůsobeny mobilním zařízením. Google začátkem roku ohlásil, že chystá změny algoritmu v mobilním vyhledávání. Konkrétně od úterý 21. dubna bude při vyhledávání upřednostňovat stránky optimalizované právě pro mobilní zařízení. Změna se dotkne více než 40 % výsledků vyhledávání. Pokud tedy doteď zadavatelé váhali, zda nový web udělat v responzivním designu, separátním odkaze, nebo připravit aplikaci, nyní je ten pravý čas. O tom, zda se objeví na prvních pozicích, nebo ne, rozhodne přístup tzv. „mobile-friendly“.
Proč k tomu dochází?
Budoucnost internetu leží v přenosných (mobilních) zařízeních. V posledních letech prudce roste nárůst přístupů na web z mobilních zařízení. V minulém roce Facebook vygeneroval na tržbách více něž 60 % z mobilních reklam. Například u klientů naší společnosti se přístupy z mobilů pohybují od patnácti do čtyřiceti procent, pro tablety to pak bývá většinou polovina. Jelikož se Google snaží předkládat nejrelevantnější výsledky na hledané výrazy, je logické, že hodnotí i celkový zážitek z daných webů. A pokud na prvních místech doteď vyjížděly i stránky neoptimalizované pro telefony a tablety, mělo to na „zážitek“ z návštěvy vybraných webů negativní dopad.
Test a důvody nepoužitelnosti
Nedostatků, které mohou web posunout do zadních pozic, je celá řada. Na stránkách Google je možné udělat rychlý test „Použitelnosti vašeho webu v mobilech“. Rychlý test může odhalit to, že mezi důvody, proč není web použitelný v mobilních zařízeních, a nebude tak Googlem upřednostňován, patří to,že:
1) Text je na čtení příliš malý.
2) Odkazy jsou příliš blízko u sebe.
3) Není nastaven viewport pro mobily.
4) Obsah je širší než obrazovka.
5) Stránka se pomalu načítá.
Další tipy na mobilní SEO je možné nalézt také na tomto webu, kde je možné si také změřit rychlost načítání stránek.
Autor: Vojtěch Lambert, consultant a online strategist ve společnosti LCG 360 Consulting.