Google investuje do vývoje mobilní reklamy
Google připravuje nové reklamní formáty pro mobilní zařízení. Sází na lokalizaci.
V dubnu letošního roku Google změnil algoritmus zobrazování stránek. Na prvních organických pozicích jsou od té doby upřednostňovány jen weby, které jsou přizpůsobeny přenosným zařízením, a správci firemních profilů tak svou digitální komunikaci i kampaně musí přizpůsobit mobilním telefonům.
Podle testu, který Google provedl v deseti zemích včetně USA a Japonska a jehož konkrétní čísla neodkryl, je více než polovina vyhledávání prováděna prostřednictvím mobilních zařízení. Poprvé v historii uživatelé vyhledávají častěji z tabletů a telefonů než z klasických počítačů.
Z pohledu působení na Google je pro firmy kromě stránek optimalizovaných pro mobilní zařízení také velmi důležité aktivně využívat další Google platformy, jako jsou Google Places a sociální síť Google Plus, přes které na web přichází stále více návštěvníků, a které se proto stávají důležitou součástí SEO aktivit. Svou sociální síť plánuje Google dále rozvíjet a přestavovat. Mluví se i o koupi Twitteru.
Z pohledu Google Adwords je nyní klíčové cílit reklamy separátně na mobilní zařízení a separátně na pevná zařízení. V případě, že na to správci firemních profilů nebudou brát zřetel, hrozí jim penalizace a nebudou moci využívat zobrazování na maximum pro každé zařízení.
Vyhledávač sází na lokální reklamy
Google také připravil celou řadu možností, jak mobilním uživatelům nabízet co nejrelevantnější reklamy. Velmi dobře se dá optimalizovat přímá rezervace hotelu z Google, čehož využil například hotelový řetězec Hilton. Ve srovnání s tradičními reklamními formáty ve vyhledávání vykazuje novinka o 45 % vyšší konverzi a o 12 % ROI.
Nové vlastnosti mohou využít dále také prodejci nebo automobilky pro ukázku nejnovějších modelů. Svůj nový model Challenger tak prezentovala například automobilka Dodge.
Od konce minulého roku Google rovněž testuje novinky, které jsou zaměřeny více na lokační bázi, například prostřednictvím jednoduché mobilní aplikace Google Express na to, jak si udělat reklamy na Google, aniž by musel mít dotyčný zadavatel AdWords účet. Je třeba jen zadat oblast, v níž se mají zobrazovat reklamy, vytvořit reklamu a nastavit cenu. Reklama se následně bude zobrazovat jen v předem zadané lokaci. Očekává se, že tato novinka bude představovat revoluci v cílení napříč platformami. Google tak následuje Facebook, který reklamu na lokační bázi zavádí již v US a brzy ji snad uvidíme i u nás.
Autor článku: Vojtěch Lambert, ředitel společnosti LCG New Media