Prima Play je v novém a spustila testování v HbbTV

úterý, 15. prosince 2015, 07:28 Internet & Mobil, TV MediaGuru

Svou videotéku Prima Play přináší Prima i prostřednictvím technologie hybridního vysílání.

Videoserver televizní skupiny PrimaPrima Play.cz – se od pondělí 14. prosince představil v nové podobě a zároveň zahájil testovací provoz v hybridním televizním vysílání (HbbTV). Prima tak dostála záměru, který avizovala na říjnové konferenci Flema. Ředitel sekce Nových médií  FTV Prima Daniel Grunt tehdy řekl, že Prima v prosinci nabídne obsah Prima Play v rámci HbbTV služby. Podle informací MediaGuru.cz má testování trvat do konce letošního roku a od nového roku přejít na ostrý provoz.

Vstup do hybridního vysílání oznámila Prima letos v srpnu, na začátku září začala nasazovat kampaně prvních klientů. Kampaň pro společnost Vodafone trvala jeden týden v září a podle Primy měla oslovit 620 tis. diváků. Kreativa kampaně využívala formátu tzv. červeného tlačítka, které se zobrazovalo v pravém dolním rohu televizní obrazovky v jednotlivých pořadech po dobu jednoho týdne. Obchodní zastoupení FTV Prima, společnost Media Club, počítá s prodejem HbbTV reklamy ve své obchodní politice pro rok 2016. Klienty chce k využití HbbTV motivovat. Výhodou HbbTV má být interaktivita formátů známá z internetového prostředí a jejich propojení s televizním vysíláním. Podle provedeného měření je aktuálně v ČR necelých 750 tisíc televizních přijímačů v terestrické síti připojených k internetu a podporujících technologii HbbTV. Podle odhadu Českých Radiokomunikací bude do konce roku 2020 v Česku 3,6 milionu domácností s alespoň jedním televizním přístrojem umožňujícím využívání HbbTV. Celkový potenciál HbbTV pro internetovou reklamu odhaduje ČRa do roku 2020 na 1 mld. Kč. -mav-