Newsweek mění obálku, začal vycházet v červené
Tradiční logo v červené barvě nejprve český Newsweek záměrně nepoužíval, teď se k němu vrátil.
České vydání magazínu Newsweek je aktuálně v prodeji s obálkou, na které je logo časopisu vyobrazeno v tradiční červené barvě. Tuzemská verze časopisu se přitom od svého startu loni na podzim záměrně červenému logu vyhýbala. Důvodem byla koncepce designu magazínu, která měla odrážet jeho vnitřní členění. "Věděli jsme, že český Newsweek bude mít jinou strukturu než americká předloha. Proto jsme se rozhodli i pro vlastní design, ve kterém černo-bílé logo zapadalo do grafické koncepce," přiblížil MediaGuru.cz šéfredaktor Newsweeku Jiří Nádoba.
Po více než čtyřech měsících existence časopisu se ale redakce nakonec rozhodla pro změnu. "Výzkumy pomocí focus groups, které jsme si dělali, ukázaly, že lidem se červené logo líbí víc," doplnil Nádoba. Podobu titulní strany s novým logem připravilo opět grafické studio Side2, které zpracovalo celý grafický koncept. Studio je právě za přípravu grafické podoby Newsweeku nominováno na cenu Czech Grand Design v kategorii Grafický designér roku.
Úprava loga ale není jedinou změnou, kterou Newswek přichystal. Dovnitř časopisu byl přidán nový font písma a také došlo k mírnému zvětšení velikosti písma. Zároveň redakce zvažuje ústup od tisku na černém pozadí. To se týká především kulturní rubriky časopisu. "Vyvíjí se to velmi rychle. Některé věci se ukazují časem, proto těmito úpravami chceme zvýšit čtenářský komfort," vysvětlil Nádoba.
Novinka se týká také redakčního obsazení. Z časopisu odešla Kateřina Šafaříková, která zamířila do Respektu, a do Newsweeku od dubna nastoupí Ondřej Formánek z magazínu Ego! (Economia). Změna souvisí i s tím, že časopis chce ubrat počet článků na zahraničně-politická témata. "Základní idea časopisu se nemění, chceme ale zpestřit nabídku textů, které přinášíme," říká šéfredaktor. Nově se v Newsweeku objeví také speciály Svět peněz, Svět aut a Svět bydlení.
Časopis má ještě vyšší očekávání od prodaného nákladu, své výsledky ale zatím neuvádí s tím, že se připravuje vstup časopisu do ABC ČR. K dispozici pak budou ověřená data o prodaném nákladu.
Proměnou prošly také webové stránky časopisu Newsweek.cz. Záměrem není soustředit se na denní zpravodajství, ale podporovat značku na internetu a odkazovat na texty a témata magazínu.
Newsweek č. 5/2016, obálka s červeným logem
-mav-