McDonald's vyjíždí po republice, chce vyvracet mýty

úterý, 26. dubna 2016, 15:44 Marketing MediaGuru

Rozsáhlou kampaň v rámci konceptu Na rovinu spouští McDonald's.

Společnost McDonald's zahájí od 30. dubna pětiměsíční roadshow, v rámci které objede Českou a Slovenskou republiku. Využije k tomu speciálně pronajatý americký truck, ve kterém návštěvníkům představí původ a výrobu ingrediencí, kterých ve svých produktech využívá. McDonald's tak navazuje na loňskou kampaň Na rovinu. „Zaznamenali jsme pozitivní ohlasy na tuto kampaň, a protože se stále najdou zákazníci, kteří původu našich surovin nevěří, chceme lidem dál přiblížit, z čeho se naše produkty vyrábějí,“ řekla v úterý novinářům ředitelka komunikace McDonald's ČR Zuzana Svobodová.

Zuzana Svobodová před truckem Na rovinu Tour 2016.
Zuzana Svobodová před truckem Na rovinu Tour 2016, foto: McDonald's ČR

Roadshow zahájí v Olomouci, putovat bude po 20 městech ČR a SR do 25. září (viz rozpis níže). McDonald's se svým truckem bude návštěvníkům k dispozici po celý den, a to od 10:00 do 18:00, většinou na exponovaných místech ve vybraných městech. Uvnitř se návštěvníci mohou pomocí moderované prohlídky a formou instruktážních videí promítaných na velkoformátových displejích, 3D kina a virtuální reality seznámit s tím, kde se základní suroviny fastfoodového řetězce vyrábějí a jak se zpracovávají.

Pohled na truck zezadu.
Pohled na truck zezadu, foto: MediaGuru.cz

„Projekt loni běžel v Polsku a byl úspěšný,“ řekl novinářům generální ředitel McDonald's ČR Tomasz Rogacz, podle kterého chce McDonald's s roadshow pokračovat i v příštích letech. Úspěšnost akce vyjádřená počtem návštěvníků není údajně nejdůležitějším parametrem, pro management společnosti je klíčovou hodnotou transparentnost.

Celý projekt zajišťuje agentura Up Brand, vnitřní vybavení kamionu vybavilo technologiemi Samsung O2. McDonald's ČR do něj investuje miliony korun.

Součástí eventu je kromě moderované prohlídky také dětský koutek a rovněž ukázka malého tržiště, na kterém jsou vystaveny suroviny dovezené od dodavatelů McDonald's. Zákazníci si ale kvůli hygienickým důvodům nebudou moci produkty ochutnat. „To nejdůležitější, na co se nás zákazníci ptali, si teď budou moci i osahat. Díky našemu kamionu na vlastní oči uvidí, co se děje se surovinami od pole až po gril, a zároveň budou moci položit jakýkoli dotaz některému z našich zaměstnanců,“ přiblížila Zuzana Svobodová.

Instalované tržiště se surovinami.
Instalované tržiště se surovinami, foto: MediaGuru.cz

McDonald's tak chce vyvrátit např. mýtus, že hranolky se vyrábějí z bramborové hmoty, že nugety jsou připravovány ze svítivě růžové hmoty, že firma používá sušené vejce, hranolky se ošetřují agresivními pesticidy, kuřata a skot jsou krmeny antibiotiky, smažené věci se připravují na přepáleném palmovém oleji nebo že burgery od McDonald's člověka zabíjejí vysokým počtem kalorií.

Kampaň Na rovinu již několik let vyzývá zákazníky, aby se v písemné formě zeptali na cokoliv ohledně výroby produktů firmy. Společnost pak odpovědi zveřejňuje na webu.

Generální ředitel McDonald's ČR Tomasz Ropacz.
Generální ředitel McDonald's ČR Tomasz Rogacz. Foto: McDonald's ČR

Na rovinu Tour 2016 - rozpis zastávek

datum město místo
30.4. Olomouc OC Haná
1.5. Jihlava Masarykovo náměstí
7.5. Pardubice Palackého třída
8.5. Velké Meziříčí Náměstí
15.5. Hradec Králové Pilnáčkova 1
21.5. Tábor Žižkovo náměstí
22.5. Plzeň Náměstí Republiky
29.5. Brno Avion Shopping Park Brno
30.5. Bratislava Pribinova
31.5. Ostrava Vítkovice Masarykovo náměstí
4.6. Nitra Svatopolukovo námestie
5.6. Žilina Námestie Andreja Hlinku
3.9. Liberec zatím neuvedeno
4.9. Ústí nad Labem zatím neuvedeno
10.9. Praha Divoká Šárka
11.9. Kladno zatím neuvedeno
17.9. Mladá Boleslav zatím neuvedeno
18.9. Teplice zatím neuvedeno
24.9. Frýdek Místek zatím neuvedeno
25.9. Opava zatím neuvedeno

-mav-